[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Q2G8JkdbRXc[/youtube]
L'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès ha defensat l'agent de la Policia Local que dilluns va reduir un ciutadà davant el mercat de Torreblanca. La tinenta d'alcalde de Seguretat Ciutadana, Cristina Paraira, assegura que les imatges que s'han fet públiques només mostren una part dels fets i adverteix que el cos de seguretat sempre actua amb la "proporcionalitat" adequada. A més, diversos testimonis asseguren que l'home hauria agredit prèviament l'agent.
"Si aparquem malament no venen i ens fan això, tots podem pensar que hi pot haver alguna cosa més", ha apuntat la responsable municipal que ha afegit que s'ha obert un informe reservat per esclarir els fets. Les conclusions d'aquest s'enviaran al jutjat "perquè procedeixi de la manera que correspongui". Diversos testimonis han explicat que l'home es va mostrar "agressiu, nerviós" i que fins i tot va colpejar l'agent abans que aquest el reduís.
Els fets van passar dilluns 26 de juny i s'ha difós a la xarxa a través d'un vídeo que un vianant va gravar. En ell s'hi veu únicament com l'agent redueix l'home, que es troba a la porta del cotxe. Un cop a terra, li demana que el deixi, motiu pel qual diversos dels presents en aquell moment li demanen a l'agent que l'alliberi. Per aquest motiu, l'Ajuntament vol analitzar fil per randa què va passar.
"Amb el màxim rigor, hem d'aclarir quins fets van passar, per això hem obert un expedient on escoltarem totes les parts, i veurem si l'actuació policial va ser proporcionada en tot el fet, no només en el minut i poc que corre per les xarxes, amb l'objectiu d'actuar en conseqüència", explica Cristina Paraira. En aquest sentit, ha apuntat que l'agent segueix fent les seves funcions de proximitat al cos de la Policia Local fins que no es determini què va passar, amb l'objectiu de, un cop escoltades totes les parts, traslladar la situació als Jutjats per fer-los partícips de la decisió que finalment es prengui.
Paraira ha explicat que aquest policia fa més de 30 anys que forma part del cos i que compta amb un "expedient impecable". Així ha comentat que la Policia Local respon amb proporcionalitat: "Si aparquem malament no venen i ens fan això, tots podem pensar que hi pot haver alguna cosa més", afegeix Paraira, que també ha assegurat que el conductor és conegut a la ciutat per altres incidents.
Agressiu i nerviós
Testimonis dels fets asseguren que l'home es va mostrar impacient i nerviós, i que fins i tot es va adreçar en mal to als clients d'un establiment. "Estava esperant que li toqués tanda, s'havia encarat amb els clients dient que tenia molta pressa i que l'havien d'atendre abans perquè tenia el cotxe mal aparcat", explica el comerciant Cristóbal de Llanos que afirma que va va suggerir-li a l'home que deixés el vehicle a la zona blava.
"De sobte un client em va alertar que l'home estava empentant el policia i l'agent estava confós intentant-se defensar fins que finalment el va reduir", comenta de Llanos.
Diversos testimonis asseguren que l'home reduït a Sant Cugat va agredir el policia local
L'Ajuntament demana respecte mentre es fa la investigació interna per esbrinar què va passar | Destaca que l'agent compta amb un expedient impecable
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de juny de 2017 a les 15:39
Et pot interessar
-
Societat Un apicultor utilitza les seves abelles per atacar una patrulla de Mossos
-
Societat Un incendi en una residència de gent gran provoca un mort i 19 ferits a Saragossa
-
Societat Sense congestions a les carretes amb l'operació sortida del pont pràcticament completada
-
Societat El cognom en perill d'extinció: el tenen 64 persones i només està viu a la demarcació de Barcelona
-
Societat El temps del cap de setmana del 7 i 8 de juny: cel assolellat i temperatures estiuenques
-
Societat Evacuats els 70 passatgers d'un tren avariat dins d'un túnel a Sitges