Per la seva banda, la patronal Cecot també s'ha mostrat satisfeta per aquest acord, com ha dit el president, Xavier Panés, a través d'un comunicat. "És una notícia positiva pel territori", ja que el Vallès arrossega un infrafinançament "crític" en matèria d'infraestructures, i per això també es mostra "escèptic" davant dels nous anuncis. En aquest sentit, Panés assegura que Cecot fiscalitzarà el compliment de tots els compromisos: "Algú ha d'exigir rendiment de comptes, i aquesta és una tasca que desenvolupem des d'aquesta entitat". El president també espera que les eleccions del 23-J no condicionin el futur del projecte.
La principal entitat contrària a la construcció d'aquesta nova infraestructura, la Campanya contra el Quart Cinturó, ha criticat durament l'acord per la B-40, que consideren "paper mullat i molta xerrameca per acontentar determinats grups polítics i econòmics", i ha lamentat que el president de la Generalitat només parli de "complir els acords" signats amb el PSC però no "amb el seu electorat", ni plantegi "cap de les actuacions indefugibles i urgents per afrontar el canvi climàtic".
Per la seva banda, la Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC), en canvi, lamenta que dels més de 900 milions d'euros pactats en aportacions plurianuals en infraestructures, només se'n destinin 20 milons a l'execució dels intercanviadors ferroviaris, mentre que tota la resta s'invertirà a afavorir la mobilitat amb vehicle privat, "ja desbocada i responsable del 70% de les emissions de gasos d'efecte hivernacle". La Campanya critica que s'hagin signat uns "protocols" en comptes d'establir convenis, denuncia que s'està produint un "assetjament polític, empresarial i mediàtic a favor del Quart Cinturó", amagant que el principal objectiu és "acabar d'urbanitzar tota la plana del Vallès, per continuar especulant amb el territori"; lamenta que "la Generalitat no està a l'altura de les circumstàncies" davant l'emergència climàtica i qualifica la signatura de l'acord entre governs de "deslleialtat" envers les bases i l'electorat del partit de govern, a més d'una "claudicació als de sempre".
La plataforma Promoció del Transport Públic també lamenta que dels 900 milions acordats, només n'hi hagi 20 de destinats al transport ferroviari, en concret per als intercanviadors entre la Renfe i els FGC a Rubí i Sant Cugat. L'associació lamenta que les actuacions al Quart Cinturó i les ampliacions a l'AP-7 i a l'AP-2 "responen a un model de mobilitat caduc, conseqüència d'un alliberament de peatges sense preveure'n les conseqüències", i es pregunten per què no es posa en servei l'R80, paral·lela a l'AP-7, en un eix viari que avui dia no està cobert pel transport públic.
â„¹ï¸ Avui la consellera de @territoricat, @estercapella, anuncia un acord amb el @mitmagob de 914 milions d'euros per executar infraestructures a canvi de completar la B40 (Quart Cinturó) entre Martorell i Terrassa.
🧵Obrim fil per explicar què en pensem de cada actuació 🔴🟡🟢 pic.twitter.com/XzvfspcSwV— PTP ~ Associació Promoció del Transport Públic (@transportpublic) July 3, 2023
Divergències entre partits polítics
Farrés atribueix l'acord a la "pressió" dels ajuntaments
L'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, considera que l'acord és "històric" i l'atribueix a la "pressió" que han fet els ajuntaments implicats. Farrés confia que la signatura es farà aviat i ha demanat una reunió amb el Departament de Territori per començar a definir el traçat abans de les vacances: l'aposta de Sabadell és fer-la passar de forma soterrada per l'avinguda de les Palmeres, "un traçat que és absolutament assumible amb poc impacte per als espais verds", i on "sempre hi ha hagut acord" al ple per fer passar la ronda.L'Ajuntament de Terrassa no ha volgut fer valoracions sobre l'acord, a l'espera de conèixer el traçat proposat. De fet, el Consistori assegura que no han rebut cap informació oficial al respecte.
Qui sí que s'han pronunciat a través de les xarxes socials són els joves d'ERC: el Jovent Republicà de Terrassa insisteix en la defensa de "la terra i el medi ambient" i asseguren que continuaran oposant-se al Quart Cinturó.

La capçalera de la manifestació en contra del Quart Cinturó a Sabadell Foto: ACN
Illa: "No serà un carril bici"
El primer secretari del PSC, Salvador Illa, ha lamentat aquest dimarts els "eufemismes" que es fan servir per referir-se a la via - Quart Cinturó, B-40 o Ronda Nord - des del Govern de la Generalitat, i ha deixat clar que "no serà un carril bici el que fem, és la continuació d'una carretera de més de dos carrils que ha d'arribar fins a Terrassa". La portaveu del partit, Èlia Tordero, va explicar ahir que els socialistes desconeixen si els tràmits arribaran abans o després de les eleccions del 23-J i han celebrat que s'arribi a un acord que "arriba tard, però per fi ha arribat", i ha també ha defensat que serà una via d'alta capacitat.Sigui abans o després de les eleccions, Junts ja s'ha pronunciat al respecte i ha denunciat que l'anunci de l'acord és "del tot electoralista i improcedent", com ha dit Míriam Nogueras, portaveu i candidata al Congrés, que també ha remarcat que és un pacte "entre ERC i el PSOE".
Per la seva banda, la candidata d'ERC a les eleccions espanyoles, Teresa Jordà, ha defensat que l'acord per la B-40 "no tindrà continuïtat més enllà" de Sabadell i Castellar del Vallès, i ha desmentit que sigui una via d'alta capacitat. L'exconsellera ha celebrat l'encomana de gestió per fer obres "reivindicades des de fa dècades", com l'intercanviador de Rodalies i els FGC, i ha dit que "el PSOE no fa, sinó que se l'obliga", i que això és gràcies a les negociacions dels republicans amb els socialistes.
[noticiadiari]2/259395[/noticiadiari]
En la mateixa línia s'ha pronunciat la portaveu del govern de la Generalitat, Patrícia Plaja, que ha recordat al PSC que el pacte no parla de "via d'alta capacitat". Durant la roda de premsa posterior al Consell Executiu d'aquest dimarts, Plaja ha apuntat que no consta al document, i ha assegurat que el Govern "farà valdre" el seu posicionament en la fase de redacció, encara no iniciat.
La CUP també ha aprofitat la roda de premsa de valoració de l'actualitat política al Parlament per dir la seva sobre l'acord. La diputada Montserrat Vinyets ha dit que el fet de tancar-lo pocs dies abans de la campanya electoral, demostra que "el PSC vol donar un missatge clar: que marca l'agenda política d'ERC", de qui ha dit que volen aparèixer com a "homes de consens i estabilitat que compleixen els pactes". La CUP alerta que el projecte "difícilment tindrà encaix" en els requeriments de la Unió Europea i les directives de qualitat de l'aire, i ha posat el focus en què el format del pacte sigui un protocol i no un conveni. Per últim, ha recordat que "venen a dir que sempre que es pacta alguna cosa en relació amb Catalunya ja es parteix del fet que que és paper mullat".