L'Agència Europea de Medicaments (EMA) els investiga i a França ja els han desaconsellat. Es tracta dels medicaments amb pseudoefedrina, un vasoconstrictor molt potent que provoca l'estretament dels vasos sanguinis de les vies nasals per reduir la circulació i afavorir el pas de l'aire. Per això, és present als fàrmacs més populars contra la congestió, com Frenadol Descongestiu, Gelocatil Grip amb Pseudoefedrina, Iniston Mucositat i Congestió i Vincigrip.
L'organisme regulador de medicaments francès ha alertat la població que el seu consum incrementa el risc de patir un infart de miocardi i accidents cerebrals. "El risc és molt dèbil, però afecta tothom sigui quina sigui la dosi i la durada del tractament", ha explicat en un comunicat.
[noticiadiari]2/264755[/noticiadiari]
Per la seva banda, l'EMA està examinant els fàrmacs des del mes de febrer d'enguany, entre els quals hi ha fins a 31 que es comercialitzen a l'Estat. Són medicaments sense recepta i el seu ús és molt estès. Si bé, el Ministeri de Sanitat diu que "no hi ha motiu per a l'alarma", ja que "el balanç benefici-risc és favorable" i els efectes adversos estan indicats al prospecte.
Fa dècades que s'empra la pseudoefedrina en medicaments contra la congestió nasal. "El combinat típic per al catarro és un paracetamol o ibuprofèn amb un vasoconstrictor i un antihistamínic", detallava la vicepresidenta de la Federació Empresarial de Farmacèutics Espanyols (FEFE), María José García, en una entrevista a La Voz de Galícia quan va començar la investigació de l'EMA. El seu parer coincideix amb el de Sanitat i destaca que la novetat són els possibles perills per al cervell.
[plantillavirals]
Frenadol, Iniston Mucositat i altres populars fàrmacs contra la congestió nasal, investigats per riscos greus
Societat
L'Agència Europea de Medicaments (EMA) revisa els medicaments sota sospita de provocar infarts de miocardi i accidents cerebrals
- -
- Pixabay
ARA A PORTADA
-
Cultura Mor Josep Vallverdú, el centenari creador del Rovelló Arnau Urgell i Vidal | Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Cultura «He arribat al caire del centenari per atzar, les casualitats ens marquen la vida» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Puigdemont denuncia Espanya a la Comissió Europea per no complir la sentència del TJUE sobre l'amnistia Redacció
Publicat el
08 de novembre de 2023 a
les 19:48
Et pot interessar
-
Societat
Cinc sancions al dia: així castiga l'Ajuntament de Barcelona les trampes dels negocis de Ciutat Vella
-
Societat
El flexo de la Via Laietana
-
Societat Crit d'alerta de la Universitat Catalana d'Estiu per «incerteses» en el finançament
-
Societat
Detenen el «presumpte sicari» de l'assassinat a trets d'un menor al parc de la Pegaso de Barcelona
-
Societat
Sense entesa en la primera reunió entre els bombers voluntaris i Interior: «Ens veurem als jutjats»
-
Societat
Prohibit el fum a les terrasses i els anuncis de cigarretes electròniques: les claus de la nova llei antitabac
