El projecte de la T-Mobilitat no acaba d'arrancar i ara s'han conegut alguns dels costos econòmics del seu endarreriment. Les administracions públiques hauran d'avançar més de 14 milions d'euros a les empreses que gestionen el projecte perquè no l'aturin, segons han avançat la Ser i l'Ara. CaixaBank hauria congelat el crèdit i Indra hauria amenaçat amb aturar l'impuls tecnològic de la T-Mobilitat.
La implantació d'aquesta targeta va ser encarregada ja fa set anys a l'empresa SOC Mobilitat, que inclou Caixabank, Fujitsu, Indra i Moventia. Aquesta societat finançaria el nou sistema de pagament del transport públic i més tard recuperaria la inversió, fins i tot quedant-se una part dels diners de cada validació dels usuaris. Ara bé, tot s'ha retardat i el pla de finançament se n'ha vist afectat.
CaixaBank ha decidit congelar el crèdit atorgat a SOC Mobilitat fins que rebi algun ingrés del projecte. Davant això, la tecnològica Indra va comunicar a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) que aturava la T-Mobilitat, segons explica la Ser i l'Ara. Aquesta crisi entre les dues empreses hauria acabat amb la Generalitat i els ajuntaments posant 14 milions d'euros més IVA per garantir la continuïtat del projecte, tal com expliquen la mateixa ràdio i el mateix diari, però sense ser diners de més, sinó els previstos pel 2032 i 2033.
Els problemes amb la T-Mobilitat no són nou. Ja al desembre l'ús en proves de la nova targeta va generar un error a la web de la T-Mobilitat que va deixar al descobert aquest les dades dels usuaris inscrits a la plataforma. Llavors, el web que permetia gestionar l'ús de la targeta va quedar clausurat.
[h3]El sobrecost del retard[/h3]
I és que el retard en la implementació del nou sistema de pagament del transport públic també està generant un sobrecost. Una altra informació de l'Ara publicada aquest dilluns xifra en 6 milions d'euros anuals el fet de mantenir els bitllets tradicionals de paper mentre no entra en vigor la T-Mobilitat.
El mateix diari fa referència a informe jurídic publicat recentment per justificar una modificació del contracte amb SOC Mobilitat i en què l'ATM reconeix aquest sobrecost. El sistema contactless d'aquesta targeta havia d'entrar en funcionament el 2018, i, per tant, el sobrecost de no desplegar-lo s'apuja ja fins als 18 milions d'euros.
L'administració haurà d'avançar 14 milions d'euros per salvar la T-Mobilitat
El xoc entre CaixaBank i Indra hauria portat a Generalitat i ajuntaments a pagar a les empreses integrades a SOC Mobilitat diners previstos pel 2032 i 2033
Ara a portada
-
-
-
Política Aliança, un any després del 12-M: la ultradreta independentista creix camí de les municipals Oriol March
-
Política Reaccions a l'aval de Competència a l'opa del BBVA al Sabadell: silenci de Junts, prudència del PSC i xoc de realitat d'ERC Redacció
-
Economia «Volem viure»: els sindicats incrementen la pressió en l'1-M de la reducció de la jornada Redacció
Publicat el 07 de febrer de 2022 a les 19:52
Actualitzat el 07 de febrer de 2022 a les 20:08
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest divendres 2 de maig: núvols com a preludi d'un cap de setmana amb ruixats
-
Societat La «síndrome Covid», la principal hipòtesi del cas dels nens tancats a casa durant anys a Astúries
-
Societat Una ordre judicial obliga Netflix a suspendre una docusèrie sobre un assassinat a Barcelona
-
Societat Díaz diu que un cop s'aclareixin les causes de l'apagada caldrà exigir responsabilitats "a Beatriz Corredor o qui sigui"