Un jutjat de Barcelona ha demanat a l’ajuntament de la capital catalana que li digui el nom del responsable de senyalització, conservació i manteniment del carrer Aragó amb Sicília, arran de la mort de l’exboxejador Xavi Moya en un accident de moto l’octubre passat. El magistrat vol citar a declarar com a investigat aquest responsable, del qual no en sap el nom, per seguir investigant si el consistori va cometre alguna negligència en la senyalització d’unes obres en un carril bici que haurien causat l’accident, segons ha avançat El Periódico i ha confirmat l’ACN.
El despatx d’advocats Vosseler, que defensa la família de Moya, qualifica la decisió judicial de “fet sense precedents” que millorarà el control de la seguretat viària de Barcelona i de tot Espanya. El mateix atestat de la Guàrdia Urbana exonera de qualsevol responsabilitat l'exboxejador i han estat els informes pericials aportats per l’acusació particular els que han apuntat a un presumpte desistiment de funcions públiques.
El 7 d'octubre passat, l'excampió de boxa (i excampió del món en diferents disciplines d'esports de contacte) Xavi Moya, de 55 anys, va patir un accident al carrer Aragó, a la cruïlla del carrer Sicília. En aquest punt, l'Ajuntament de Barcelona estava fent unes modificacions del carril bici i les obres per l'enllaç del futur tramvia. La motocicleta de Moya va topar amb un separador del carril bici de cautxú gruixut, ampli i negre, poc visible i que no estava degudament senyalitzat, a més de no constar-ne la seva homologació.
[noticiadiari]2/264012[/noticiadiari]
Aquest separador (anomenat tortuga), tallava, sense avís previ, un carril que, fins a la confluència dels carrers Aragó i Sicília, és de circulació de cotxes i motos, convertint aquest espai en una “emboscada viària”, segons els advocats. A més, aquest separador de cautxú era l'únic instal·lat al carril bici, cosa que incidia en la seva visualització molt deficient, especialment de nit, que és quan Moya va patir l'accident. Després de l'accident mortal de Moya, el consistori ni tan sols va senyalitzar el separador de cautxú amb un con de trànsit, diu l’acusació particular.
Vosseler Advocats, com a representant de la família de Moya, va presentar una denúncia contra l'ajuntament per les "greus deficiències en la conservació, manteniment i senyalització de la via" en què Moya va patir el fatal contratemps, i per la "imprudència greu del consistori, per infracció en matèria del seu deure a la implementació d'elements de seguretat".
El 16 de novembre passat, la mateixa Guàrdia Urbana reconeixia en un informe sobre l'accident mortal que la "causa probable de l'accident és per la col·lisió de la motocicleta contra l'element de cautxú de la calçada, sense poder determinar el motiu pel quina es produeix aquesta col·lisió".
Per a Vosseler Advocats, d'aquest informe es desprenia que "no hi ha cap retret a la conducció de Xavier Moya", i es reafirmava en la idea que "la causa de l'accident va ser la deficient senyalització, conservació i manteniment de la via a la cruïlla dels carrers Aragó i Sicília". Per tant, "la responsabilitat de l'accident mortal de Xavi Moya recau a l'Ajuntament de Barcelona, responsable final de mantenir la seguretat i la integritat física dels usuaris de la via pública de la ciutat".
Un jutge fa el primer pas per investigar l'accident mortal de Xavi Moya a Barcelona
El magistrat demana a l'Ajuntament el nom del responsable del manteniment del carrer Aragó per citar-lo a declarar, un "fet sense precedents" segons la defensa
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de febrer de 2024 a les 10:35
Et pot interessar
-
Societat El nou reglament d'estrangeria: què canvia per a les persones que arriben a Catalunya
-
Societat Ridícul d'uns lladres a Catalunya: roben en una empresa i acaben delatats pel GPS d'un dels iPads assaltats
-
Societat Més de 600 voluntaris forestals reivindiquen la seva tasca en prevenció i extinció d’incendis
-
Societat El temps del cap de setmana del 24 i 25 de maig: el sol guanya (gairebé) la batalla
-
Societat Condecoren el mosso que va liderar el cas de la nena que va patir abusos sota protecció de la DGAIA
-
Societat Els simuladors de metro obren les portes a la ciutadania per celebrar els 100 anys del servei