[nointext] [noautor]
[h3]Satisfacció dels productors[/h3]
Hi havia ganes de tastar productes de qualitat després d'un any d'absència. Concretament, es van vendre 53.000 tiquets –xifra a una hora de tancar portes-, un 7% més que l'edició de 2019. Així mateix les vendes per part dels productors es van veure augmentades considerablement, fins al punt que alguns d’ells van esgotar el producte. Com a conseqüència, la fira ha registrat les millors xifres pel que fa al volum de negoci de totes les edicions.

Les activitats de la Fira Orígens van fer el ple. Foto: Martí Albesa
La despesa mitjana per visitant, segons les enquestes realitzades, va ser d'uns 50 euros, un 35% més que la passada edició del 2019. De fet, la totalitat dels 60 productors presents va mostrar una gran satisfacció pel volum de vendes, de visitants i també pels contactes comercials que han establert.
[h3]Cuiners de molt nivell[/h3]
Aquest diumenge el programa d’activitats va comptar amb les sessions de cuina en directe a càrrec de Joan Carles Sánchez (Es Portal, Pals), David de Coca (Sa Llagosta, Fornells a Menorca); Giulia Gabriele i Riccardo Radice (Fishology, Barcelona); el mediàtic Marc Ribas (Gastronomia Brutal); Toni Izquierdo (Mas dels Arcs, Palamós) i Isabel i Jordi Juncà (Ca l’Enric*, Vall de Bianya) que van fer la cloenda. Totes les activitats van omplir l’aforament disponible.

L'Aula de Cuina va tornar a ser tot un èxit. Foto: Martí Albesa
L’Aula de Tast, per la seva banda, va acollir un tast d’embotits, un de productes de Menorca, un de formatges i kombutxes i un tast a cegues amb productes de Girona Excel·lent.
Aquest diumenge també es va fer la presentació de la plataforma digital Delit que impulsa DinàmiG (Agència d’Innovació i Desenvolupament de la Garrotxa) conjuntament amb Turisme Garrotxa, Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, Associació de Comerciants d’Olot, Adrinoc, la plaça Mercat d’Olot i el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, en el marc del Pla per a la reactivació econòmica d’Olot i la Garrotxa.
[noticia]227155[/noticia]
Es tracta d’una nova plataforma en línia que reuneix tota l’oferta gastronòmica de la Garrotxa amb l’objectiu de visibilitzar-la i promoure-la, recollint tots els productors i comerços agroalimentaris a més de tots els restaurants i bars de la comarca, tot creant vincles entre ells i relacionant els projectes de tal manera que de cada producte l’usuari pugui saber qui el produeix, on es pot comprar, on es pot degustar i quines opcions d’oci i descoberta té per gaudir-lo.