"No ens podem permetre perdre 140 persones al dia per l'epidèmia del tabaquisme, fet que suposa una mort cada deu minuts i 50.000 a l'any". Així de contundent s'ha expressat aquest divendres la ministra de Sanitat, Mónica García, durant la presentació del Pla Integral de Prevenció i Control del Tabaquisme 2024-2027 a societats científiques, entitats de salut pública i col·lectius juvenils.
García ha recordat que fa quinze anys Espanya va ser "pionera" en la legislació contra el tabac i ha dit que ara es pretén avançar en aquesta línia. El Ministeri de Sanitat afirma que actualment un 25% dels nens de 12 anys han fet ús d'un vapejador -és a dir, han utilitzat cigarretes electròniques-, xifra que en adolescents més grans puja fins al 50%.
"Les noves formes del tabac són una porta d'entrada al tabaquisme i cal actualitzar la legislació per millorar la protecció de la salut", ha assenyalat la ministra en relació amb les cigarretes electròniques.
El Pla Integral de Prevenció i Control del Tabaquisme té com a objectiu que els joves no comencin a fumar, que augmenti el nombre d'exfumadors adults i que hi hagi més espais lliures de fum per prevenir el que el Ministeri anomena "fum de segona generació".
Fins al 27 de març, les comunitats autònomes podran fer aportacions al pla. El text es debatrà després en una reunió extraordinària de la Comissió de Salut Pública, i posteriorment es durà al ple del Consell Interterritorial del 5 d'abril.
[plantillavirals]
«No ens ho podem permetre»: dada reveladora sobre les conseqüències del tabac
El Ministeri de Sanitat alerta que cada deu minuts una persona perd la vida per l'"epidèmia del tabaquisme", xifra que representa 140 morts al dia
ARA A PORTADA
Publicat el
22 de març de 2024 a
les 17:38
Actualitzat el
17 de juny de 2024 a les
14:30
Et pot interessar
-
Salut
«L'efecte de la primera nit», el motiu científic pel qual dorms pitjor fora de casa
-
Salut
Així pots evitar tenir son després de dinar: ni cafè, ni xocolata
-
Salut
Creen un mecanisme que avisa quan detecta un problema de salut: així funciona
-
Salut
Preguntes i respostes sobre el xarampió: símptomes, vacunació i mortalitat
-
Salut
El gest que allarga la vida, segons la ciència
-
Salut
Ni fer sudokus ni llegir: aquesta és l'activitat més beneficiosa per al cervell
