35 alumnes han participat a la Tecno4Weeks

Publicat el 10 d’agost de 2015 a les 15:29
Actualitzat el 10 d’agost de 2015 a les 15:40

Durant la última setmana de Juliol va finalitzat la “Tecno4Weeks”, amb l’objectiu d’acostar la 
cultura digital i tecnològica a la població, independentment del nivell formatiu de cadascú tot 
continuant la iniciativa encetada durant l’estiu passat des de l’equip del Refugi Tecnològic.
Els voluntaris que han convertit aquesta iniciativa en una realitat, s’han mostrat molt contents tant amb els coneixements assolits com amb la resposta per part dels assistents als diferents tallers que també n’han fet una valoració molt satisfactòria. 

Aquesta edició ha acollit un total de 35 alumnes. Us fem una petita pinzellada del que s’ha 
treballat a cada un dels tallers impartits:

Iniciació a l’Arduino

L'objectiu del taller d'iniciació a l'Arduino ha estat el d'implementar els diferents experiments 
que estan ja preparats en l'Arduino Starter Kit. 
Cal recordar que l'Arduino és una placa de circuit imprès basada en un microcontrolador de 
codi obert i que té com a objectiu de fer més simple i accessible el disseny de circuits 
electrònics amb microcontroladors. El StarterKit és un paquet que conté, a més de la placa 
electrònica, diversos components i un llibre amb propostes d'experiments. 
Entre molts d'altres, hem implementat un rellotge d'arena digital, un zoòtrop, un thèremin, un petit piano, un videojoc i un termòmetre digital.
Els 2 StarterKit adquirits per a la realització d’aquest taller seran cedits al CRP (Centre de Recursos Pedagògics del Solsonès), que en gestionarà la cessió als diferents centres 
educatius de la comarca que ho demanin.
El taller ha estat realitzat per Gerard Farras i Enric Balletbò.

 Escanejat 3D amb la “Kinect”

Amb el taller d’escanejat 3D és buscava tancar el cercle obert amb el curs de modelat i 
impressió 3D de l’anterior edició. Durant el taller els alumnes han pogut experimentar com amb l’ajuda d’una “Kinect” (aparell que incorpora una càmera RGB i una càmera d’infraroig a més d’altres sensors) i un software específic, em pogut escanejar objectes, habitacions i fins i tot persones, obtenint una malla 3D que posteriorment es pot editar i/o modificar i fins i tot imprimir amb l’ajuda d’una impressora 3D.
La “Kinect” també ens permet identificar els moviments que fem amb el nostre cos. Els alumnes també han pogut interactuar amb aplicacions que funcionen a partir de les ordres rebudes pel nostre cos.
El taller ha estat realitzat per Ricard Jounou, Josep Maria Codina i Joan Montaner. 
 


 Creació d'aplicacions mòbils amb App Inventor:

Aquest taller s'ha centrat en donar a conèixer l'entorn de disseny i de programació de l'eina App Inventor del MIT (Massachusetts Institute of Technology). Els alumnes del taller han pogut aprendre com poder fer un disseny d'una o més pantalles d'una aplicació, utilitzant diferents controls tot coneixent-ne les seves propietats, així com dissenyant la lògica associada al seu comportament a través d'un llenguatge de blocs molt visual i interactiu basat en Scratch. 
Hem après a crear diferents projectes i fer els corresponents tests per poder veure els resultats tant a través d'un emulador instal·lat en l'equip com amb la instal·lació de l'aplicació per a mòbils que permet reproduir en directe els resultats. 
En els diferents projectes s'han pogut treballar amb controls d'introducció de text, botons, 
temporitzadors, barres de desplaçament i d'altres, intentant crear aplicacions divertides per a 
fer més fàcil l'assimilació de coneixements i continguts pràctics.
El taller ha estat realitzat per Marc Arnau Borràs i Ricard Jounou.

  


Scratch + Lego Wedo. 

L’objectiu d’aquest taller ha estat familiaritzar els nens/nenes amb el codi obert de programació SCRATCH a través de la interacció amb els muntatges fets amb el KIT de LEGO WeDo. 
Hem construït quasi tots els muntatges que proposa LEGO WeDo en el seu KIT, i els hem fet 
funcionar utilitzant el llenguatge de programació SCRATCH. 
Hem actuat sobre motors, sensors de proximitat i sensors de moviment.
També hem après a crear els nostres propis jocs amb SCRATCH.
El taller ha estat realitzat per Marc Rafart

Des del grup de voluntaris del Refugi Tecnològic ens agradaria fer arribar a tothom el missatge sobre la importància de la tecnologia com a patrimoni universal i de la ciutadania, com a eina per a la formació i transmissió de coneixements i com a instrument vehicular per a la transformació del nostre entorn.
Trobem interessant dur a terme aquests tallers per apropar al màxim de persones possibles 
aquests coneixements adquirits gràcies a una evolució social, cultural i científica conjunta. I 
sens dubte per posar el nostre granet de sorra per fer de Solsona i el Solsonès un petit gran 
refugi per a la tecnologia.
Aprofitem per fer un agraïment a tots aquells, gràcies als quals, ha estat possible dur a terme 
aquests tallers, des dels voluntaris fins als diferents alumnes i passant per totes les entitats, 
persones individuals i empreses que s’hi han implicat i interessat.