RUTA de Solsona a La Seu d'Urgell: seguint la C-462

Una ruta espectacular per gaudir de la conducció i dels paissatges a cada quilòmetre

Publicat el 08 de febrer de 2018 a les 06:30

Foto: Marc Calvo


Us proposem una ruta per gaudir de la conducció i dels paisatges a parts iguals, anirem de Solsona fins a la Seu d'Urgell, 100 quilòmetres, justos, de ruta per no parar d'enllaçar revolts i no parar de fer fotos.

Nosaltres ens hem animat a fer-la durant les últimes nevades per poder gaudir d'uns paisatges hivernals realment espectaculars, però si us decidiu a fer-la, és una ruta per fruir-la en qualsevol estació.

Si us decidiu a fer-la a l'hivern, us recordem que la prudència és la que mana - podeu consultar aquí els nostres consells per conduir amb neu-  però com a norma bàsica cal portar un cotxe en condicions, el dipòsit ple, el mòbil carregat, pneumàtics d'hivern o cadenes, roba d'abric i moderar molt la velocitat. Ningú ús apresa, així que gaudiu plenament del paisatge.

La ruta surt de Solsona i ressegueix tota la C-462, que segons una tria que va fer Ford és una de les sis millors carreteres d'Europa. Nosaltres però, hem fet una petita variant i hem sortit de Solsona per la LV-4241 direcció Lladurs i fins a pujar a Port del Compte i d'allà cap Sant Llorenç de Morunys on hem enllaçat de nou amb la C-462. Ens hem perdut el pas per la presa de la Llosa del cavall però hem enllçat uns quants revolts més i hem gaudit de més neu a la carretera.
 

La C-462 pujant cap a Tuixent Foto: Marc Calvo



Per a fer amb total seguretat aquesta ruta amb les carreteres plenes de neu com estaven, Nissan ens ha cedit una unitat del seu SUV més gran el Nissan X-Trail X-Trail 2.0 dCi 177 Cv Xtronic. Comptant amb el sistema de tracció total All Mode 4x4 i equipats amb pneumàtics d'hivern no calia patir en absolut per com trobaríem la carretera, l'X-Trail serà capaç d'avançar en les condicions més extremes.


Powered by Wikiloc


El nostre cotxe

El Nissan X-Trail s'ha actualitzat darrerament tan pel que fa a la seva estètica com per a les noves dotacions tecnològiques que ofereix. Estèticament, el nou Nissan X-Trail compta ara amb la coneguda graella V-Motion de la marca, a la qual l'acompanyen uns redissenyats para-xocs i un conjunt de fars amb llums de circulació diürna de tipus LED. A la saga trobem un nou para-xocs amb detalls en cromat i grup òptic completament de LED. No es pot negar que en aquest color taronja, els jocs de motllures opcionals i les llandes de 19 polzades, també opcionals, el nostre X-Trail es veu espectacular.

A nivell tecnològic la principal novetat és la inclusió de la tecnologia de conducció semi-autònoma ProPilot. Un sistema capaç de controlar la direcció, l'acceleració i la frenada durant embussos de trànsit i la velocitat de creuer en carretera. Altres tecnologies són el sistema de frenada d'emergència intel·ligent amb reconeixement de senyals i l'alerta de trànsit creuat posterior.

El Nissan X-Trail ha estat el company ideal per enfrotar-nos a les condicions hivernals Foto: Marc Calvo


Nissan també ha actualitzat l'interior del X-Trail 2017 que ha guanyat molt en presència. S'ha incorporat un volant més esportiu similar al del nou Nissan Micra, acabats en negre brillant per a les reixetes de ventilació, seients davanters i posteriors calefactats i noves opcions de cuir en dos tons de negre per a l'acabat Tekna. La distribució de la cabina ha estat modificada, el que significa que el SUV millora en capacitat de càrrega al maleter, passant de 550 a 565 litres, sense que la seva gran habitabilitat es vegi perjudicada.

Amb 177 cavalls el motor 2.0 dièsel mou amb absoluta solvència els 1.700 quilos d'aquest SUV. És destacable la suavitat de funcionament d'aquest propulsor, és poc sorollós, quasi no vibra i puja de voltes amb facilitat. La caixa de canvi XTronic de tipus variador continu atorga al X-Trail un rodar molt confortable, si bé, també és cert que és una mica mandrosa.

En aquesta darrera actualització també s'ha redissenyat la direcció i les suspensions de l'eix davanter i el comportament del cotxe ha millorat força respecte a les versions anteriors. Es nota força més àgil i eficaç sobre la carretera. De tota manera no s'ha de perdre de vista que portem un SUV alt i pesat i que el seu comportament dinàmic es veu limitat per aquests factors.

[galeria]https://www.naciodigital.cat/motor/galeria/157/ruta/solsona/seu/urgell/seguint/c-462?rlc=a1[/galeria]