La campanya «Cap butaca buida» aterra al teatre de l'Ametlla de Merola

A través de la proposta 'Tarda de musical', l'Associació Cultural Esplai espera omplir les prop de 300 localitats que té el teatre de la colònia el 16 de març

Nació
21 de febrer del 2024
Una part de l'elenc de 'Tarda de musical', de Cliffort companyia de teatre
Una part de l'elenc de 'Tarda de musical', de Cliffort companyia de teatre | @clifforteatre
L'Associació Cultural Esplai de l'Ametlla de Merola se suma a la campanya Cap butaca buida, la iniciativa que pretén omplir totes les localitats dels teatres de Catalunya el pròxim 16 de març. En el cas del Berguedà, el teatre de la colònia serà l'únic equipament participant, a través de la proposta Tarda de musical de Cliffort companyia de teatre.

Segons els impulsors, la campanya vol convertir-se en la "primera gran Diada del Teatre a Catalunya" en el que defineixen com un "esdeveniment sense precedents". "Volem que sigui un Sant Jordi de les arts escèniques i que es fixi com una celebració anual", emfatitzen des de l'organització.

Avui dia, ja hi ha més de 60.000 butaques de teatres d'una vuitantena de poblacions catalanes que s'han sumat a la campanya i que esperen quedar plenes a través dels 176 espectacles que s'han programat. En el cas del Teatre de l'Ametlla de Merola, el repte és omplir les gairebé 300 localitats. Les entrades per assistir a la funció tenen un preu de 8 eurosja es poden comprar.

L'aposta de l'Associació Cultural Esplai és l'espectacle Tarda de musical, que tindrà lloc a partir de les 18.30 hores i que situarà sobre l'escenari de la colònia un elenc d'actrius i actors que interpretaran cançons diverses i variades, des dels clàssics de Disney fins als himnes de Broadway.

Cap butaca buida està impulsada per l'Associació d'Empreses de Teatre de Catalunya, Time Out i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Barcelona. Més enllà del vessant de la promoció cultural, els promotors també destaquen que la proposta té un rerefons solidari, pel fet que un 2% del total de la recaptació es destinarà a un projecte que utilitzi la cultura com a eina de millora i transformació social, sent Pallassos sense fronteres la beneficiària d'enguany.
 
Arxivat a