L'Ajuntament de Berga s'ha decidit a convocar, aquest proper dimecres 1 de febrer a les 20.00 hores, una reunió extraordinària del Patronat de la Patum, amb l'objectiu de solucionar la crisi oberta dins de la comparsa dels Plens, després que el passat dissabte es fes pública l'expulsió de tres dels seus vestidors per "traïció i sedició", segons els va traslladar el cap de colla, Isaac Gonfaus.
Davant d'aquesta situació, i de les reiterades peticions dels grups de l'oposició perquè l'equip de govern de la CUP actués al respecte, la regidora de Patum, Mònica Garcia, ha anunciat a través d'un comunicat que es realitzarà una reunió extraordinària del Patronat, ja que és l'òrgan "màxim" de gestió de la festa. En aquesta, ha indicat, la CUP realitzarà una "proposta" sobre la qual debatre.
Fins el moment, ha recordat, l'Ajuntament de Berga s'ha abstingut de fer declaracions sobre el tema, ja que abans volien escoltar les dues parts implicades i "conèixer de primera mà els fets ocorreguts per poder parlar amb propietat". De fet, han afirmat, tant l'alcaldessa de Berga, Montse Venturós, com la mateixa regidora de Patum han tingut diverses reunions de les quals s'espera que es pugui trobar la millor opció.
Aquest cap de setmana, per altra banda, la comparsa dels Plens realitzarà una reunió interna (sense els tres expulsats) on es debatrà el punt de vista de tot plegat.
L'Ajuntament de Berga convoca un Patronat de la Patum extraordinari amb una proposta sobre els Plens
La regidora Mònica Garcia afirma que espera "poder resoldre" el conflicte "en favor de la festa"
ARA A PORTADA
-
El PSC de Berga planteja tancar les entrades sud i centre quan hi hagi molt trànsit en sentit nord Lídia López
-
Dos dies consecutius de frenesí ciclista al Berguedà: aquest és el recorregut de la Volta a Catalunya 2026 Lídia López
-
Les alcaldies del Berguedà reclamaran conjuntament mesures per millorar la seguretat de la C-16 Redacció
-
-
Publicat el
26 de gener de 2017 a
les 20:58
Et pot interessar
-
Cultura
L'Esbart Cadí celebra 75 anys de dansa, cultura i poble
-
Cultura
Els berguedans Trinxats, candidats al premi millor artista revelació dels Enderrock
-
Cultura
Berga rememora l'entrada de les tropes franquistes de la ciutat amb una desena d'activitats
-
Cultura
Els Castellers de Berga renoven la junta directiva i tècnica
-
Cultura
Gironella impulsa una nova Setmana de la Memòria Històrica amb una desena d'activitats
-
Cultura
El Teatre Municipal de Berga aixecarà el teló amb 13 espectacles la primera meitat del 2026
