Les comparses de la Patum no poden tornar al seu refugi habitual per problemes amb les instal·lacions de la Casa de la Patum que, segons ha informat el Patronat d'aquesta festa, pateixen goteres. Aquest és el motiu pel qual s'està demorant el retorn de les comparses al punt on habitualment es museïtzen, i que fa que aquestes encara es puguin trobar a les dependències del consistori berguedà.
Així ho va explicar la restauradora de la comparseria, Gemma Rodríguez, que va assistir de manera extraordinària a la darrera reunió del Patronat de la Patum que va realitzar-se aquest divendres al vespre. En aquesta reunió es va tractar l'estat de conservació de la comparseria i es va traslladar la seva preocupació pels problemes de degoters i humitats.
De moment, l'Ajuntament de Berga està intentant trobar una solució alternativa, a l'espera de poder solucionar aquest problema i, al seu torn, poder conservar les comparses en les millors condicions possibles.
Per altra banda, durant el Patronat també es va valorar el protocol en cas de pluja, que es va considerar que funciona "molt positivament". Per això, es va acordar mantenir-lo en el futur i buscar, dins del recorregut de les Passades, diferents llocs adequats per poder aixoplugar les comparses. Respecte d'aquests, s'hauria de tenir disponibilitat de claus. Així mateix, també es va decidir fer un agraïment al rector, als Castellers de Berga i a Ramon Casafont per haver deixat locals per resguardar les comparses durant el passat dissabte de Patum.
Les comparses no tornen a la Casa de la Patum per goteres en les instal·lacions
L'Ajuntament de Berga està buscant una solució alternativa
ARA A PORTADA
- Aida Morales i Boixader
- Exredactora de Nació
Publicat el
18 de juny de 2016 a
les 22:20
Actualitzat el
19 de juny de 2016 a les
11:36
Et pot interessar
-
Cultura
Les millors imatges de la Patum de Berga 2026
-
Cultura
La Patum vibra amb Els Segadors i clama «independència»
-
Cultura
Guia pràctica de la Patum de Berga 2026: tot el que has de saber
-
Cultura
Les trenes de Patum: un símbol de la festa entre el jovent
-
Cultura
La Patum es blinda per evitar aglomeracions i aturades durant els salts
-
Cultura
El periodista berguedà Marc Canturri presidirà la demarcació central del Col·legi de Periodistes
