La Patum de Lluïment extraordinària d'aquest dissabte a Berga ha comptat amb un convidat de luxe, el president de la Generalitat de Catalunya, Carles Puigdemont. Aquest ha estat rebut amb aplaudiments al llarg del tradicional passadís que han fet les comparses, després de la celebració de l'Ofici solemne en commemoració dels 100 anys de la Coronació de la Mare de Déu de Queralt.
Centenars de berguedans han omplert la plaça de Sant Pere i han rebut amb gran aclamació i aplaudiments el moment en què Puigdemont s'ha assegut al balcó de l'Ajuntament per presenciar la Patum de Lluïment, al costat de diverses autoritats, entre les quals la delegada del Govern a la Catalunya Central, Laura Vilagrà, i l'alcaldessa de Berga, Montse Venturós. En aquest moment, tampoc han faltat els crits independentistes que han ressonat a l'uníson. Poc després, els músics han tocat el Cant dels Segadors que ha estat entonat per tots els presents i les autoritats del balcó del consistori que s'han posat dempeus. La plaça ha vibrat amb força i diverses persones han alçat el puny.
Aclamada rebuda de Carles Puigdemont a la Patum de Lluïment extraordinària
El Cant dels Segadors ha vibrat amb força a la Plaça de Sant Pere
- Carles Puigdemont a la Patum de Lluïment extraordinària -
- Pere Gendrau
ARA A PORTADA
-
-
-
Així és la Canal Roja, la ruta d'accés al Pedraforca on ha mort un excursionista Natàlia Pinyol | Marc Orts i Cussó
-
Com era la fàbrica Asland? El MNACTEC treu a la llum 70 fotografies inèdites del gegant del ciment Redacció
-
En què han de gastar els catalans? La despesa es dispara en habitatge, mentre s'estanca en oci, educació o roba David Cobo
Publicat el
03 de setembre de 2016 a
les 12:19
Actualitzat el
03 de setembre de 2016 a les
13:20
Et pot interessar
-
Cultura
L'Esbart Cadí celebra 75 anys de dansa, cultura i poble
-
Cultura
Els berguedans Trinxats, candidats al premi millor artista revelació dels Enderrock
-
Cultura
Berga rememora l'entrada de les tropes franquistes de la ciutat amb una desena d'activitats
-
Cultura
Els Castellers de Berga renoven la junta directiva i tècnica
-
Cultura
Gironella impulsa una nova Setmana de la Memòria Històrica amb una desena d'activitats
-
Cultura
El Teatre Municipal de Berga aixecarà el teló amb 13 espectacles la primera meitat del 2026
