
L'escriptor i filòsof Quim Sala consultant el seu fons documental a la Biblioteca de Berga Foto: Aida Morales
L'Ajuntament de Berga ha destacat, aquest dimarts, amb una placa el compromís de l'escriptor i filòsof Quim Sala, que, durant els darrers anys, cedit la seva col·lecció privada de llibres a la Biblioteca de Berga. En total, es calculen més de 3.000 exemplars visibles, que des del 2010 estan a disposició dels usuaris de la Xarxa de Biblioteques de Catalunya i que, segons ha remarcat la director del centre, Mireia Castillo, ja han voltat per tot el país.
“La meva finalitat és ajudar els lectors de la ciutat de Berga i, de retruc, de tot Catalunya”, ha declarat Sala després de destapar una placa d'homenatge al vestíbul de l'equipament. De fet, ha reconegut que no s'ho esperava, però que s'alegra que la seva col·lecció pugui anar “enriquint i enriquint” la vida i la cultura del país, sobretot, “en el moment que està vivint”, ha afegit.

Per a la Biblioteca, la cessió de Sala ha esdevingut un glop d'aire fresc, ja que ha obert la possibilitat d'oferir nou i recent material de gran qualitat a usuaris de tot Catalunya. Segons la seva directora, el cas del filòsof berguedà és una excepció, tot i que li agradaria que hi hagués més persones que volguessin compartir el seu patrimoni cultural.

“Gràcies a persones com el Quim, la Biblioteca de Berga s'ha estat mantenint”, ha volgut destacar la regidora de Cultura de l'Ajuntament de Berga, Mònica Garcia. Segons ha precisat, aquest centre ha tingut dificultats durant les últimes legislatures a causa del poc pressupost i de les retallades, però ha indicat que les seves treballadores sempre han vetllat per mantenir-la "viva i al màxim”.
Per això, Garcia ha volgut donar les gràcies, tant a Sala per la seva aportació, com a les treballadores de la Biblioteca, i ha instat tots els ciutadans de Berga, sobretot els autors locals, a que aportin i cedeixin la seva obra: “Així es reparteix la cultura”.
A l'acte d'homenatge també hi ha assistit l'antiga regidora de Cultura, Queralt Calderer, així com membres del grup de Convergència i Unió (CiU) com Antoni Biarnés i Maria Antònia Orgega.

Placa d'homenatge a Quim Sala Foto: Aida Morales