El Teatre de l'Ametlla proposa vuit espectacles de proximitat i qualitat en la seva «primavera còmoda»

El flamant pati de butaques serà un al·licient més pel públic que s'acosti a gaudir de la programació teatral d'abril, maig i juny a l'Ametlla de Merola

Publicat el 12 de març de 2019 a les 20:13
Actualitzat el 12 de març de 2019 a les 21:28
El Teatre Esplai de l'Ametlla de Merola afronta la primavera amb la comoditat de les noves butaques i la il·lusió d'oferir, per cinquè any consecutiu, una programació de teatre estable amb varietat i oferta per a tots els públics. El flamant president de l'Associació Cultural Esplai, Òscar Cabra - que s'estrena en el càrrec substituint la tasca que fins ara havia fet Mateu Fité - ha presentat la programació teatral d'abril, maig i juny, enguany sota el lema #PrimaveraCòmoda, acompanyat d'un dels vocals de l'entitat Pol Escudé, i de Rubèn Victòria, membre de l'Associació de Veïns de l'Ametlla de Merola. 

Aquest 2019, la programació teatral de primavera s'ha concentrat sobretot en els mesos d'abril i maig, perquè l'entitat no sabia quan s'enllestiria el pati de butaques i volia assegurar que, aquest any sí, els nous seients estiguessin a punt per a les funcions de la temporada.

La primera obra teatral del programa arribarà a l'Ametlla el pròxim dissabte 6 d'abril. Serà 'Concerto a tempo d'Umore' de Jordi Purtí amb l'Orquestra Internacional de Cambra de l'Empordà. L'aposta serà una vegada més per al teatre de proximitat, però sense oblidar obres amb bons resultats en teatres grans. Les sessions de teatre s'allargaran fins al 15 de juny, i se celebraran els dissabtes a dos quarts de 10 del vespre. Només hi haurà una pausa les dues últimes setmanes de maig i les dues primeres de juny, per no coincidir amb la Festa Major de Puig-reig i esdeveniments esportius de primer ordre com la final de la Champions de futbol, l'1 de juny. 
 

Rubèn Victòria, Pol Escudé i Òscar Cabra en roda de premsa. Foto: Pilar Màrquez Ambròs


La decisió de celebrar totes les funcions en dissabte és una altra de les novetats d'aquest any, "per una qüestió d'estadística", ja que és el dia que el teatre rep més afluència d'espectadors, quan s'hi programen espectacles, segons ha comentat Òscar Cabra.

Pol Escudé i Rubèn Victòria han estat els encarregats de programar les obres que el públic podrà gaudir els pròxims mesos. Així, la programació començarà amb l'espectacle còmic i musical de Jordi Purtí, el dissabte 6; i continuarà el 13 d'abril amb 'Octubre. Cançons per la llibertat', a càrrec del cor A grup vocal, finalista del programa de TV3 'Oh happy day!'. 

El 20 d'abril serà el torn de Núria Conangla, que interpretarà 'A game of loops', un concert amb la interpretació múltiple de diversos instruments per part d'un sol músic, projeccions visuals i una posada en escena original, que animarà el públic a passar una estona animada i plena "de bon rotllo" per mitjà d'un recull de temes propis i versions pop.

Per acomiadar l'abril, el dia 27, el Grup Escènic Juvenil de l'Ametlla de Merola escenificarà 'Fuita' de producció pròpia. Els joves de l'Ametlla protagonitzaran una història que explica els entrebancs d'un conseller d'Indústria quan la seva dona l'abandona per un periodista que ha destapat l'escàndol de corrupció en el qual està implicat. Aquesta obra es fa coincidint amb la Fira de Sant Jordi del nucli.

L'obra del 4 de maig és 'La meva dona és el lampista' del Grup Escènic de Navàs. "Habitualment, el Grup Escènic de Navàs fa una obra per la Fira de Primavera, però el Casal de Sant Genís estarà en obres, de manera que hem cedit l'espai", han explicat els responsables de l'Associació Cultural Esplai. L'Ajuntament de Navàs oferirà autobús gratuït a aquelles persones del poble bagenc que no tinguin cotxe per acostar-se a l'Ametlla. 

El Mag Lari i 'Les dones sàvies', al maig

L'11 de maig arribarà una cara molt coneguda al Teatre Esplai: el Mag Lari hi portarà el seu espectacle 'Lari Poppins', que recupera en exclusiva per interpretar-lo en aquest espai. 'Les dones sàvies' d'Enric Cambray i Ricard Farré seran l'aposta del 18 de maig. Una obra que està tenint molta requesta al Maldà de Barcelona, on s'interpreta a hores d'ara.

'Les dones sàvies' neix de la inquietud dels actors Ricard Farré i Enric Cambray per a treballar en profunditat una comèdia de tall clàssic després d'haver treballat junts en diferents espectacles d'altres gèneres. Apareix el seu gust per Molière i per una de les seves grans obres Les dones sàvies responent així a la primera de les inquietuds plantejades a l'hora de començar el projecte. El segon pas és la idea de condensar aquest gran clàssic i aconseguir-lo dur a escena amb tots els personatges, tant femenins com masculins, però només amb els dos actors.

Per acabar, el 15 de juny, el Centre Cultural i d'Esbarjo de Sant Pol de Mar torna a l'Ametlla de Merola, com l'any passat, per protagonitzar 'La Comèdia de l'Olla'.