Després de quatre anys, els Castellers de Berga es veuen preparats per encarar una nova fase en la seva història recent. Amb la vista posada al Concurs de Castells que es realitzarà el proper 1 d'octubre a Tarragona, la colla blau marí es planteja portar a plaça el seu primer castell de vuit pisos.
Es tracta, segons ha explicat a NacióBerguedà el cap de colla, Joan Farguell, del 4 de 8, el castell més fàcil d'aquesta gamma, tot i que força complicat, sobretot, per la gran quantitat de gent que requereix. Per això, des de la colla s'ha fet una crida pública perquè tothom qui pugui s'apropi, aquest divendres 23 de setembre, al local del Cine Catalunya, on es farà un assaig especial per preparar l'actuació.
"Aquest castell no l'hem fet mai públicament", ha reconegut Farguell. No obstant això, en les proves i assaigs que s'han pogut anar realitzant, s'ha descarregat "amb garanties". De fet, ha dit, s'ha passat unes 10 vegades net, i també ha assegurat que, si no considerés que el poden portar a terme amb èxit al concurs, no el farien.
Per això, el cap de colla ha afirmat que ara és moment de donar un altre pas endavant, ja que la trajectòria dels Castellers de Berga i l'actual temporada és "molt bona" i cal continuar evolucionant.
Els Castellers de Berga seran, el proper dissabte 1 d'octubre, al Concurs de Castells, entre les 30 millors colles de Catalunya. Aquest esdeveniment se celebra cada dos anys a l'inici de la tardor, i és l'única diada de tota la temporada en què els castells reben una puntuació segons la seva dificultat. En conjunt, s'acostumen a aplegar unes 7.000 persones, que gaudeixen d'actuacions de gran nivell, amb una extensa cobertura mediàtica. Durant els anys anteriors, els de Berga van actuar a Torredembarra, entre les colles seleccionades menys avançades, tot i que enguany i per primera vegada, els de la camisa blau marí ja actuaran a la Tarraco Arena Plaça de Tarragona entre les 30 millors
Els Castellers de Berga faran el seu primer castell de 8 durant el Concurs de Tarragona
Joan Farguell afirma que la colla està preparada i que tenen "garanties" que podran descarregar el 4 de 8
ARA A PORTADA
-
Què està passant amb Aliança Catalana a Berga? L'aterratge de Judit Vinyes obre una disputa interna Lídia López
-
-
-
El Projecte Prisma clou consolidant els models de bioeconomia circular a partir de la fusta Redacció
-
El Berguedà recaptarà fons per la Marató amb activitats com bingos, àpats populars i una baixada de torxes Lídia López
Publicat el 21 de setembre de 2016 a les 16:20
Et pot interessar
-
Cultura
El Petit Príncep al planeta de la caspa
-
Cultura
El dia que a París es va parlar de la Patum de Berga
-
Cultura
La plaça de Sant Pere protagonitza el format pels 20 anys de la Patum com a Patrimoni de la Humanitat
-
Cultura
Un concert, una exposició i funcions especials: així celebra la Farsa els 125 anys de Pastorets a Berga
-
Cultura
La memòria del barri, a través de fotografies: Berga busca imatges de Santa Eulàlia
-
Cultura
Del món a Sant Francesc: una exposició reuneix una cinquantena d'obres i projectes de Slim Safont
