La petició ciutadana Change.org en què es demana que els Gegants de la Patum ballin amb la música "Corpus 2016" ha anat acompanyada d'una carta dirigida a l'alcaldessa de Berga, Montse Venturós, i a cinc persones més vinculades amb la festa i al Centenari de la Coronació, en què també es reclama la rectificació del Patronat de la Patum. Aquesta carta, signada per Jordi Pagerols, reconeix que posar-se d'acord amb la Patum "costa Déu i ajuda", tot i que també considera que el Centenari de la Coronació és un fet "únic i irrepetible", i que "Corpus 2016" fa un "maridatge perfecte" entre Patum i Queralt.
La carta, on s'indica que el nou ball pot ser un "homenatge" i un "regal" als Gegants, que enguany celebren 125 i 150 anys, està dirigida a l'alcaldessa, Montse Venturós; la regidora de Patum, Mònica Garcia; el president de la Comissió del Centenari, Ferran Aymerich; el gerent del Patronat, Albert Rumbo; el cap de colla dels Gegants, Daniel Massana, i el director de la Banda de l'Escola Municipal de Música de Berga (EMMB), Jordi Sabata.
Per altra banda, en aquesta s'indica que la música queraltina va ser acollida amb gran acceptació durant el Concert de Patum Memorial Ricard Cuadra, interpretada "perfectament" per la Banda del Memorial, i arranjada "amb gran enginy i immillorables resultats" pel berguedà Sergi Cuenca. Per tot això, i tenint en compte que "no té cap melodia inventada", sinó que totes són part de la música popular, demana que es repensi la decisió del Patronat i que els Gegants ballin la Patum amb la música de Queralt.
Envien una carta a l'alcaldessa i al Patronat perquè els Gegants ballin amb música de Queralt
Diversos ciutadans han iniciat, en paral·lel, una recollida de firmes
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de juliol de 2016 a les 16:57
Actualitzat el 03 de juliol de 2016 a les 17:03
Et pot interessar
-
Cultura
El pessebre de Caïm
-
Cultura
Comença el compte enrere per la Fia-Faia a Bagà i Sant Julià de Cerdanyola
-
Cultura
Els Pastorets de l'Ametlla de Merola tornen amb un planter infantil de rècord
-
Cultura
Berga inaugura amb un concorregut acte l'exposició dedicada a Slim Safont
-
Cultura
Ex-presos polítics de Síria es reuneixen al Konvent per reviure la música que els va ajudar a resistir
-
Cultura
El Petit Príncep al planeta de la caspa
