Fuets i barreges donen la benvinguda a la Patum durant el seu Cap d'Any

El foc apareix a la plaça de Sant Pere a 20 dies justos per l'inici de les festes

Publicat el 05 de maig de 2016 a les 00:27
Actualitzat el 05 de maig de 2016 a les 01:15
Per Patum, els berguedans no fallen i, malgrat la mandra d'alguns i les excuses dels altres, el Cap d'Any patumaire és una cita per a molts obligada, que marca l'inici de l'any. De fet, a només 20 dies per Patum, és el dia que els berguedans donen, de manera extraoficial, el tret d'inici a la festa i, de ben segur, una de les seves nits més populars. 

Per això, unes 400 persones han omplert, aquest dimecres, la plaça de Sant Pere, amb ganes de beure les primers barreges i ballar els primers Tirabols. Ho han fet, però, a ritme pausat, ja que enguany el Cap d'Any ha costat d'animar, i no ha estat fins als vint minuts de començar la música, que el foc ha aparegut a la plaça. 
 

Dos patumaires amb un fuet de Patum al Cap d'Any patumaire Foto: Aida Morales.


Un Cap d'Any, per altra banda, de pocs músics, a molt estirar una desena que, no obstant, han aconseguit animar la nit i semblar-ne una vintena. 

I és que a Berga, ja fa dies que és Patum. Les notícies, les xarxes socials i les converses de bar en van plenes, i aquest dimecres entre xarrup i xarrup, els berguedans ho han refermat. 
 

Una colla de berguedans fent barreges durant el Cap d'Any patumaire Foto: Aida Morales.

 

Cap d'Any patumaire Foto: Aida Morales.

 

Plaça de Sant Pere de Berga plena durant el Cap d'Any patumaire Foto: Aida Morales.

 

Els músics i la plaça de Sant Pere de fons durant el Cap d'Any patumaire Foto: Aida Morales.

 

Els músics fent Tirabols durant el Cap d'Any patumaire Foto: Aida Morales.