Gironella presenta la programació primaveral del «Culturitza’t»

Els actes començaran el proper diumenge 15 d’abril i conclouran el 27 de juny

Publicat el 12 d’abril de 2021 a les 20:42
L’Ajuntament de Gironella ha presentat la programació del Culturitza’t dels mesos d’abril, maig i juny, i que comença el proper diumenge amb el concert de Paula Valls, al Local del Blat. “És el millor pla pel confinament comarcal, si la gent no pot sortir de la comarca, doncs que hi trobi oferta”, ha iniciat Lluís Vall, regidor de Cultura.

La programació està preparada per tots els públics, i incorpora les projeccions del Cicle Gaudí i les sessions de cinema infantil sense pares, “una iniciativa del Consell d’Infants que té molt èxit entre el públic més menut”, ha informat Vall. En aquesta edició també es recupera, el cap de setmana del 23 al 25 d'abril, el Vermusic amb motiu de Sant Marc.

Els preus de les activitats seran populars “perquè la cultura és un dret fonamental, i animo a tothom a omplir els espais i ajudem a un sector que se les ha vist magres en els darrers mesos i sobretot fem comunitat i fem gran la cultura és segura”, ha recalcat Vall.

Per tal de garantir les mesures de seguretat marcades pel PROCICAT l’aforament dels espectacles serà del 50% i és necessari reservar entrada. L’ús de la mascareta serà obligatori en tot moment i en espais tancats no es podrà menjar ni beure. Les entrades i la informació dels actes es podrà trobar a la nova web. La majoria dels actes tindran lloc al Local del Blat.

Agenda d’actes

La programació de primavera començarà el proper diumenge 18 d’abril amb el concert de Paula Valls. La cantant presentarà el seu primer treball de llarga durada I am, produït per David Soler. El dissabte següent tindrà lloc el concert de Roger Illa, Les 7 paraules de Crist a la Creu, una aposta per nous models de concert, basats en la innovació, la creativitat, el rigor i l’excel·lència, per tal de crear una nova experiència al públic.

El cap de setmana del 23 al 25 d’abril es recuperarà el Vermusic amb motiu de Sant Marc, i el mateix diumenge 25, a les 6 de la tarda al Local del Blat, hi haurà el cicle Gaudí amb la pel·lícula Sentimental de Cesc Gay.

Els actes seguiran al maig amb l’espectacle familiar Italino Grand Cafe, el dissabte 1 a les 6 de la tarda. L’endemà serà el torn del concert musical protagonitzat pel duet puig-regenc Pep i Mª José al mateix Local del Blat. La setmana pròxima hi haurà teatre amb l’obra Mort a les cunetes, un muntatge teatral que narra la història de La Fossa de Can Maçana: l’afusellament de nou republicans, acusats de rebel·lió i sedició.

El 16 de maig tindrà lloc el plat fort del programa amb el concert del grup musical Ginestà, guanyadors del Premi Enderrock 2020 per votació popular al millor disc de cançó d’autor. El cinema infantil, de la mà de Bob esponja al rescate, arribarà amb força el 23 d’abril. I l’últim acte del mes de maig serà una nova projecció del Cicle de Cinema Gaudí, aquest cop amb La vampira de Barcelona.

Les activitats programades pel mes de juny començaran el primer dimecres dia 2 amb més cinema infantil, es projectarà la pel·lícula Píxels. La setmana sobre, concretament el 13 de juny, esdevindrà l’últim concert de la programació primaveral amb la Gemma Humet, i per finalitzar la temporada, tornarà el Cicle de Cinema Gaudí el 27 de juny, amb la projecció de My mexican Bretzel, dirigida per Núria Giménez Lorang.