L'11 de Setembre a Gironella estrena nous directors i es modernitza

Maria Casellas i Joan Rigat es posen al capdavant de l'espectacle per donar-li més dinamisme i continuïtat

Publicat el 04 de setembre de 2015 a les 18:56
Actualitzat el 05 de setembre de 2015 a les 11:09

Presentació de l'11 de Setembre a Gironella Foto: Aida Morales


Aquest any, l'espectacle de 'L'11 de Setembre a Gironella' donarà un tomb i es modernitzarà. La tradicional representació que es farà el proper dijous 10 de setembre a la riba del Llobregat i al costat del Pont Vell de la vila, estrenarà nous directors i, amb ells, una nova visió molt més dinàmica i actualitzada de l'obra. 

Com cada any, aquesta obra a l'aire lliure explicarà la història dels fets de 1714, relatant com es van viure a Gironella però, també, recreant una història de ficció ambientada el 1640. Tot això, però, s'explicarà d'una manera diferent, ja que s'intentarà donar més continuïtat a les escenes, i utilitzar menys retrocessos al passat, han relatat els nous directors, Maria Casellas i Joan Rigat.

A la roda de premsa de presentació de l'edició d'enguany, Casellas, ha explicat que les novetats passaran per una millor vinculació de les escenes i l'eliminació de la veu en off. Per contra, hi haurà la figura d'un narrador amb tres veus, que seran tres personatges no caracteritzats a l'escena, que aniran explicant i contextualitzant els fets més destacats . 

 

Maria Casellas, Lluís Vall i Joan Rigat a la presentació de L'11 de Setembre a Gironella Foto: Aida Morales

A més, tal com ha recalcat el també director Joan Rigat, s'ha intentat explicar la mateixa història però d'una manera "menys heroica i dramàtica". En aquest sentit, ha indicat que, si bé es tracta de la mateixa obra que cada any, enguany tindrà una posada en escena eminentment diferent, i ha animat tothom a veure-la, ja que integrarà sorpreses. 

Maria Casellas, filla de Gironella, també és la directora de la Coral Infantil de la Veus de la vila, a part d'actriu, mentre que Joan Rigat, és un gironí instal·lat a Barcelona, molt vinculat al teatre professional i que ja ha dirigit altres projectes. Els dos intentaran aportar la seva visió a l'espectacle que, fins l'any passat, va ser dirigit per Jordi Vallbona, a qui han volgut donar les gràcies pel "repte". 

Més de 300 figurants

Segons ha explicat el regidor de Cultura, Lluís Vall, la representació és una de les activitats més inclusives del municipi, amb més de 100 actors i figurants, a part de diverses entitats que, com el Grup Vocal V9 de Viladomiu Nou, els Bombers voluntaris, o els tamborers i grallers, també hi col·laboren. 

 

El regidor de Cultura de Gironella, Lluís Vall Foto: Aida Morales

En total, l'aforament serà d'unes 300 persones, com altres anys, i les entrades es podran comprar per un preu d'entre 6 i 10 euros de manera anticipada durant el matí o en el mateix moment abans de l'obra. De moment, Vall no ha pogut confirmar si, aquest any, es comptarà amb la presència d'algun convidat especial, ja que, segons ha dit, és un tema que s'està acabant de tancar. L'any passat, l'espectacle es va integrar dins dels actes del Tricentenari i, aprofitant l'avinentesa, es va poder portar el comissari del 1714, Miquel Calçada.

Pel que fa al pressupost, el regidor ha explicat que s'ha mantingut en els 25.000 euros, tot i que aquest any l'aposta ha anat molt més enllà. A part de les modificacions en la posada en escena de l'obra, ha assegurat que hi haurà millores significatives en la il·luminació i la sonorització. "Donarà una magnitud i espectacularitat no gaire vista", ha declarat, tot assegurant: "Aquest any, el topall és bastant alt".
 

Galeria de fotos de l'11 de Setembre a Gironella (2014)