
Fira d'antiguitats de l'Espunyola Foto: JM Montaner
Els clàssics han tornat a omplir, aquest cap de setmana, la Fira d'antiguitats i exposició de cotxes, motos i tractors antics de l'Espunyola. Enguany, la calor ha tornat a ser la protagonista, amb un cap de setmana roent en què es calcula que han passat prop de 2.000 persones per aquest petit poble del Berguedà.
Aquestes dades, similars a les d'edicions anteriors, suposen multiplicar per 10 el nombre d'habitants del municipi, en un esdeveniment que ja s'ha convertit en tradició, i que omple els voltants del local social de gangues, objectes antics, i vehicles clàssics. Un autèntic paradís pels amants dels trastos i els objectes vells, que han pogut passejar entre les més de 80 parades, remenar i comprar.
Dissabte a la tarda s'han pogut veure les activitats dels tractors amb demostracions de treballs de camp. Una gran exposició d'aquests vehicles, molts d'èpoques passades, que han rememorat la manera com es treballava anteriorment, com es feien les garbes i com es lligaven. Entre aquests, també s'hi ha pogut veure una de les primeres màquines per fer la collita, i fins i tot alguna màquina de batre.
Acte seguit, una subhasta acompanyada per un berenar ha omplert la tarda. De fet, i segons han explicat, la subhasta fa dos anys que es realitza, amb una molt bona acollida per part dels paradistes i el públic, i amb algunes peces úniques, que s'han acabat de repartir.
El dia més fort de la fira, però, ha estat diumenge, que ha començat amb un esmorzar amb productes de la comarca, i la trobada de cotxes i motos antigues anteriors a 1975 i, fins i tot, algunes peces úniques anteriors a 1940. Tots els vehicles han sortit a donar un tomb per l'Espunyola, per tornar al local social, on s'han convertit en petites joies d'exposició.