La petició a InbergaTur perquè arregli i es faci càrrec del manteniment de l'ascensor de Queralt, reconeixent que segurament l'Ajuntament ho haurà d'assumir com porta fent des del 2002, ha estat aprovada per unanimitat, així com també la denegació de la resolució de la concessió de la piscina del Tossalet, per part de la Federació Catalana de Natació. En aquest sentit, tothom ha conclòs que aquesta rescissió no era de mutu acord, com argumentava la concessionària i, en el seu màxim, la regidora del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC), Rosalia Monroy, ha demanat celeritat.
Minuts després, havent-se felicitat tots els grups pel conveni subscrit amb la Diputació de Barcelona per rebre formació per part d'un equip de tècnics, s'ha entrat en el batibull de les mocions, en aquest cas, quatre. L'única que ha estat entrada de manera ordinària, però, ha estat la d'Iniciativa per Catalunya Verds (ICV) sobre transparència i bon govern, que s'ha acabat aprovant per unanimitat, tot i certes modificacions en els terminis.
Segons ha defensat el regidor ecosocialista, Joan Torres, l'Ajuntament de Berga ha de tenir un projecte ambiciós i un pla estratègic de transparència i, per això, ha instat tots els grups municipals a treballar de manera prioritària i conjunta per aquests objectius. "Tot el que sigui tenir un Ajuntament amb parets de vidre i finestres obertes, votarem a favor", ha declarat el republicà Jordi Pujals. De la mateixa manera ho han vist l'edil socialista i el convergent Francesc Xavier Francàs, així com també l'alcaldessa de Berga, Montse Venturós, que finalment ha consensuat allargar tots aquests propòsits a realitzar al llarg de la legislatura.

Ple municipal de l'Ajuntament de Berga Foto: Aida Morales.
Mocions d'urgència
L'Hospital Comarcal Sant Bernabé de Berga, els seus treballadors i el seu funcionament han ocupat dues de les tres mocions que s'han presentat a continuació, amb caràcter d'urgència. La primera, per part d'ERC, CiU i PSC, en què han demanat el pagament de la retribució del 75% de la paga extra del 2012 als treballadors d'aquest centre, s'ha aprovat per unanimitat.
A instàncies dels republicans, el Ple també ha aprovat una moció en què s'instava al Patronat de l'hospital a elaborar un Pla estratègic de futur, per saber cap a on va, quina és la seva organització interna, la política d'aliances o quines activitats i serveis li són totalment necessaris. Ho ha defensat Jaume Giménez, que també ha instat a elaborar un Pla director per especificar com s''ha d'arribar als objectius marcats.
Sobre aquests aspectes, així com també la moció també presentada per ERC sobre la modificació i actualització del conveni de seguretat entre la Policia Local i els Mossos d'Esquadra, tots els grups han votat a favor. Durant la seva intervenció, però, Pujals ha retret al regidor de Governació, Francesc Ribera, que hagi pogut deixar en un segon terme aquesta regidoria a causa del gran volum de feina en la d'Hisenda. Respecte d'això, Ribera ha contestat: "La paraula relax fa molts mesos que no entra en la meva agenda diària ni nocturna, li garanteixo, però també és cert que sóc incapaç d'escriure un informe d'economia amb la dreta, i un de seguretat amb l'esquerra".

El grup de regidors republicans, amb Jaume Giménez liderant el discurs. Foto: Aida Morales.