L'alcalde de Berga i delegat del Govern a la Catalunya Central, Juli Gendrau, considera que Convergència i Unió (CiU) "ha de reflexionar sobre el resultat" del partit a les eleccions al Parlament europeu que es van realitzar aquest diumenge.
"Hem d'analitzar què ha passat, per quin motiu CiU ha passat a ser segona força" a la capital de la comarca, ha declarat a Nació Berguedà. Gendrau ha remarcat que "no és la primera vegada que passa", però en aquest moment s'ha de fer autocrítica a nivell nacional, comarcal i local perquè no torni a passar.
Malgrat això, Gendrau ha volgut felicitar Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), que "a nivell nacional, ha agafat una empenta important", però ha recordat que en termes municipals, la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) no s'havia presentat, i això també ha fet que ERC guanyés més vots.
El que sí que han demostrat aquestes eleccions, considera Gendrau, és que "la gent aposta per forces que tenen clar el si i si". Això s'ha vist en la davallada del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC), que ha passat a ser la tercera força més votada.
La gent, conscient de la importància d'anar a votar
En referència a la participació, que ha superat el 50% a Berga, Gendrau ha considerat que la ciutadania era "conscient" que eren unes eleccions importants.
"La gent ha estat en sintonia" amb el que es jugava Catalunya i, tant a nivell local com nacional, s'han acostat a les urnes.
Gendrau: "CiU ha de reflexionar sobre aquest resultat"
No el veu un bon resultat, però celebra que hagin guanyat els partits a favor del dret a decidir
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de maig de 2014 a les 18:53
Et pot interessar
-
Política
El PSC proposa habilitar el solar de l'antic SES com a aparcament substitutori a la parada provisional
-
Política
El Consell Comarcal acorda demanar a la Generalitat i l'ATM unificar el Berguedà en una única zona tarifària
-
Política
El grup comarcal de Més x Gironella proposa unificar tarifàriament el Berguedà
-
Política
Clam unànime al ple de Berga per un millor servei de transport públic
-
Política
El PSC considera que la central reversible de la Baells «serà un motor de progrés per al Berguedà»
-
Política
Montse Venturós se sincera després de patir depressió: «Vaig tenir por de mi mateixa»
