La pèrdua d'habitants ha fet que els ajuntament de Gironella, Guardiola de Berguedà i Sant Julià de Cerdanyola perdin, després d'aquestes eleccions municipals del 24 de maig, dos regidors cadascun. Aquest fet es deu als requisits que s'estableixen a la Llei orgànica 5/1985 de règim electoral general, en què el nombre de regidors ve donat pels habitants del municipi.
D'aquesta manera, el Ple de l'Ajuntament de Gironella passarà de tenir 13 regidors a 11, ja que la vila ha baixat del llindar dels 5.001. De fet, i segons dades de l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat), el 2014 tancaven el cens 4.987 persones, una xifra que oscil·la amunt o aball, depenent de la temporada i que, segons va manifestar fa pocs dies l'alcalde, David Font, puntualment torna a superar els 5.000.
Pel que fa a Guardiola de Berguedà, el municipi ha baixat del llindar dels 1.001, i se situa al voltant dels 937, segons les mateixes fonts. En aquest cas, el 2011 hi havia 1.027 persones empadronades, el que garantia pel mínim que l'Ajuntament estigués format per nou regidors, tot i que aquest 2015 el Plenari s'haurà de conformar amb set.
Una davallada similar, tot i que més impactant, és la que patirà Sant Julià de Cerdanyola. En aquest cas, passarà de set regidors a cinc. El punt d'inflexió, pel que fa a aquest tipus de pobles petits, són els 250 habitants i, a finals del 2014, el municipi de l'Alt Berguedà es va situar en els 239. De fet, els cinc regidors és el mínim que pot tenir qualsevol consistori, mentre que el màxim podria arribar fins als 25, en el cas de les ciutats que superessin els 50.001 empadronats.
Gironella, Guardiola i Sant Julià de Cerdanyola perden dos regidors pel descens demogràfic
Política
La pèrdua d'habitants situa els tres municipis per sota dels 5.001, 1.001 i 250 habitants
ARA A PORTADA
-
-
Energia Primera actuació clau sobre el terreny de la futura central de la Baells Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Societat El Berguedà impulsa una càtedra per «potenciar el desenvolupament del territori» Eloi Martí
Publicat el
16 d’abril de 2015 a
les 15:48
Et pot interessar
-
Política
Mossèn Armengou, la flama independentista en la nit franquista
-
Política
Casal Panxo carrega contra el «feixisme» després que Aliança Catalana s'hagi instal·lat al seu antic local
-
Política
Ball de seus a Berga amb una venjança i una provocació d'Aliança a la CUP
-
Política
L'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, de baixa per una afectació cardíaca
-
Política CUP i ERC pacten amb el PSC per desencallar els pressupostos de Berga
-
Política
La Patum xiula Sílvia Orriols: «Fora feixistes de la Patum»
