La regidora del grup municipal no adscrit Impuls, Ermínia Altarriba, ha reafirmat el seu desacord davant de la decisió del Patronat de la Patum de donar suport al militant independentista Sergi Rodríguez, conegut com a Teti.
Aquest, presumptament va agredir durant la Patum del 2012 el regidor del PP a l’Ajuntament de Berga i membre del Patronat, Josep Antoni López Noguera, per la qual cosa el fiscal li demana una pena de cinc anys de presó.
Segons el comunicat que ha enviat Altarriba al gerent del Patronat, Albert Rumbo, “Impuls està totalment en contra” del text de suport a Sergi Rodríguez perquè considera que el redactat "semprava més crispació i es polititzava una qüestió innecessàriament”. Per això, al·lega Altarriba, és perquè el seu grup creu que el Patronat no hauria d’haver signat el text, i considera que el posicionament d’aquest ens hauria d’haver estat “únicament i de manera clara en contra de la violència”.
Al comunicat, la regidora ha lamentat que la imatge que ha transcendit del Patronat (sense ser la seva voluntat) hagi estat la “d’un posicionament al costat de l’agressor”, en comptes de donar suport a la suposada víctima, i ha afirmat que el lloc on s’ha de tractar la presumpta agressió és als tribunals.
Per això, Altarriba també ha explicat que el seu grup ha intentat que aquest tema no hagi estat motiu de debat al ple de l’Ajuntament, ja que entenen que “no és el lloc on s’ha de tractar aquest tema”, sinó a dependències judicials “amb objectivitat, amb rigor, amb independència i sense crispacions ni tensions”.
 
La campanya per fer costat al Teti, sota el lema ‘Prou repressió a l’independentisme! Absolució Teti!’ demana l’arxivament de la causa i denuncia una “tàctica del govern espanyol i del PP per estendre la difamatòria imatge d’un poble català hostil i discriminatori”, recull l’escrit.
Els pressupmtes fets van passar durant el passacarrers de Patum, cap a les tres de la matinada del 2012, quan suposadament el jove va insultar i donar un calbot al regidor del PP.
							
																					
																Impuls reafirma el desacord amb el Patronat pel cas del Teti
Ermínia Altarriba envia un escrit al Patronat per deixar clara la seva posició “en contra” del text de suport
ARA A PORTADA
- 
													L'Ajuntament de Gironella sol·licitarà personar-se com a acusació popular en el cas d'agressió sexual a una menor Redacció  
- 
													Som el que mengem (debat entre el cuc d'una castanya i el cuc d'un rovelló) Xavier Gonzàlez-Costa | Bet Calderer  
- 
													
													
															  
- 
													
													
															  
- 
													Les entitats ecologistes del Berguedà presenten al·legacions contra la central reversible de la Baells Lídia López  
Publicat el 20 de maig de 2014 a les 17:04
																			
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Montse Venturós se sincera després de patir depressió: «Vaig tenir por de mi mateixa» Política
												Montse Venturós se sincera després de patir depressió: «Vaig tenir por de mi mateixa»
- 
												 Política
												Les obres als Pedregals: cinc mesos adjudicades i cap màquina treballant Política
												Les obres als Pedregals: cinc mesos adjudicades i cap màquina treballant
- 
												 Política
												L'Ajuntament de Berga posa preu a les recàrregues de vehicles elèctrics Política
												L'Ajuntament de Berga posa preu a les recàrregues de vehicles elèctrics
- 
												 Política
												Junts per Berga proposa un programa de subvencions per a la rehabilitació de façanes Política
												Junts per Berga proposa un programa de subvencions per a la rehabilitació de façanes
- 
												 Política
												Josep Campos, nou president de l'executiva d'ERC al Berguedà Política
												Josep Campos, nou president de l'executiva d'ERC al Berguedà
- 
												 Política
												BeGI trenca l'acord polític sobre la ubicació de l'estació d'autobusos Política
												BeGI trenca l'acord polític sobre la ubicació de l'estació d'autobusos

 
															 
															 
															 
															 
															