La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Berga ha exposat el seu programa d'Educació en un acte que va prendre per nom Berga, espai educatiu. La número dos de la llista a la capital berguedana, Rosa Rodríguez, va ser l'encarregada de donar a conèixer les propostes de la formació en l'àmbit educatiu per a la pròxima legislatura, que es vertebren en un total de cinc línies d'acció principals, entre les quals destaquen l'aposta per millorar els centres educatius, el treball per a la inclusió, i el foment de la formació al llarg de la vida.
"Malgrat que els ajuntaments hi tinguin poques competències, l'educació és un pilar fonamental pel projecte de ciutat de la CUP", ha compartit Rodríguez, que ha destacat el paper de l'educació "per reduir desigualtats i per construir una ciutat cohesionada, inclusiva i amb esperit crític". És per aquest motiu que la CUP concreta cinc iniciatives per "donar continuïtat a projectes ja iniciats i començar-ne de nous". Així, Rodríguez va fer referència, en primer lloc, de la voluntat de "consolidar i ampliar les xarxes entre diferents agents educatius". D'altra banda, la formació també aposta per "vetllar per l'equitat i la inclusió, especialment en l'horari no lectiu".
Des de la CUP també promocionaran "l'educació al llarg de la vida, amb tota mena d'activitats educatives per a totes les edats i també formació reglada". A més, per donar resposta a un dels neguits actuals de mares i pares, Rodríguez també afirma faran prevenció en l'ús de pantalles "a través de formació a les famílies i conscienciació social". Finalment, el cinquè eix d'actuació s'enfocarà a definir les millores necessàries als centres educatius "apostant per la creació de nous espais educatius més enllà de les aules".
A banda de Rosa Rodríguez, que professionalment és directora de l'Escola de Música i Arts del Lluçanès, en l'acte també va prendre part l'actual regidor d'Educació, Eloi Escútia, que va fer balanç de la tasca feta per la CUP en els seus dos mandats. Escútia va resumir l'actuació en tres línies principals: la generació de projectes educatius, la inversió feta a les escoles, i la tasca que s'ha fet des de l'àrea per llimar les desigualtats socials.
Paral·lelament, també van participar en la presentació dos representants de la comunitat educativa de Berga: Maria Guillen, membre de l'AFA de l'escola bressol Flor de Neu; i Edi Gonzàlez, mestre de música a l'escola Sant Joan. Guillen va posar sobre la taula la necessitat d'un acompanyament a les famílies dels infants que surten de l'escola bressol perquè continuïn l'etapa educativa en un centre públic de la ciutat. A més, va fer referència a la possibilitat de crear una xarxa entre la comunitat educativa de Berga per "compartir experiències, idees, inquietuds i realitzar debats". Per la seva banda, Gonzàlez va fer referència a la possibilitat que l'Ajuntament faci una campanya de suport a l'escolarització als centres públics durant els períodes de preinscripció.
La CUP incidirà en millorar les escoles, en l'equitat i la inclusió, i per fomentar l'educació al llarg de la vida
Rosa Rodríguez i Eloi Escútia asseveren que l'educació és "fonamental" per "reduir desigualtats i construir una ciutat cohesionada"
Ara a portada
Publicat el 15 de maig de 2023 a les 11:00
Et pot interessar
-
Política El govern i l'oposició de Puig-reig xoquen per la ubicació de la futura antena de telefonia
-
Política El pressupost de Berga pel 2025 tira endavant fregant la unanimitat
-
Política El pressupost de Berga pel 2025 incideix en via urbana, equipaments i xarxa d'aigua
-
Política El PSC titlla de demagogs a la CUP i afirma que el servei d'urgències ginecològiques a Berga no ha estat mai en perill