La Junta Electoral Central (JEC) ha escalfat la Diada ordenant la retirada de les estelades dels edificis públics. La decisió, que ja es va prendre a la campanya de les municipals, és fruit d'una petició de l'entitat unionista Societat Civil Catalana.
L'ordre reclama la retirada de totes les estelades que es trobin a "edificis públics i locals electorals" de Catalunya durant la campanya del 27-S, i hi ha afegit en aquesta ocasió la prohibició dels ajuntaments de penjar cartells "que expressin o promoguin l'adhesió al moviment independentista". Ho ha fet en resposta a una petició de Societat Civil Catalana que la Junta Electoral de Tarragona ha elevat al seu òrgan superior.
En la seva resolució, la Junta Electoral Central estableix que durant els períodes electorals "els poders públics no poden fer cap actuació que suposi prendre partit o afavorir alguna de les formacions polítiques contendents al procés electoral". Segons la JEC, "aquest deure d'imparcialitat és exigible als poders públics en qualsevol lloc i ocasió" i afecta "tan l'adopció d'acords com la realització d'actuacions, inclosa la via dels fets consumats en els que l'Ajuntament o un altre ens públic decideixi col·locar o promoure la col·locació de banderes, cartells, pancartes o qualsevol símbol que trenqui la posició de neutralitat" que "imposa la llei".
La Junta Electoral escalfa la Diada prohibint les estelades als edificis públics
La decisió, a petició de l'entitat unionista Societat Civil Catalana, ja es va produir a la campanya de les municipals | La prohibició també inclou "l'adopció d'acords" per col·locar símbols al llarg de la campanya
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de setembre de 2015 a les 22:32
Actualitzat el 10 de setembre de 2015 a les 22:34
Et pot interessar
-
Política
El PSC proposa habilitar el solar de l'antic SES com a aparcament substitutori a la parada provisional
-
Política
El Consell Comarcal acorda demanar a la Generalitat i l'ATM unificar el Berguedà en una única zona tarifària
-
Política
El grup comarcal de Més x Gironella proposa unificar tarifàriament el Berguedà
-
Política
Clam unànime al ple de Berga per un millor servei de transport públic
-
Política
El PSC considera que la central reversible de la Baells «serà un motor de progrés per al Berguedà»
-
Política
Montse Venturós se sincera després de patir depressió: «Vaig tenir por de mi mateixa»
