01
de febrer
de
2024, 18:02
Actualitzat:
18:12h
L'equip de govern de l'Ajuntament de Berga està estudiant la proposta del binomi d'estació i parada central d'autobusos que el grup municipal de Berga Grup Independent (BeGI) els ha fet arribar. A l'espera de continuar treballant amb els seus regidors i la resta de membres de l'oposició aquesta qüestió, el regidor d'Urbanisme, Aleix Serra, remarca que canviar d'ubicació tindrà "conseqüències importants" pel que fa als terminis, i avança que en qualsevol emplaçament caldrà fer modificacions urbanístiques per tirar endavant el projecte. En tot cas, es mostra ferm en la idea de poder fer realitat el projecte, incidint que el consistori no podrà trobar mai la unanimitat, però emfatitzant que "no per això s’ha de deixar de fer l'estació".
"Sabem quina és la composició de l'Ajuntament i que no tenim majoria absoluta", ha declarat el regidor, que ha argumentat que aquesta situació suposa que "algunes de les coses que volíem que fossin més ràpides en la qüestió de l'estació potser hauran d'anar més a poc a poc". Cal recordar que, durant la campanya electoral, la CUP va donar un paper important al projecte de l'estació d'autobusos a la Rasa dels Molins, elaborat pel Departament de Territori de la Generalitat, que és qui l'ha de finançar. Però el fet que l'oposició suma majoria i que cada grup té un motiu per rebutjar-la, ha fet frenar la maquinària de l'equip de govern.
Tampoc hi ha jugat a favor, assenyala Serra, la capacitat tècnica del consistori, la qual ha descrit de "limitada". "Prioritzem els projectes que requereixen més urgència, segons el nostre criteri o per subvencions i compromisos", ha apuntat, posant d'exemple l'execució del vial d'accés a les noves Urgències de l'Hospital de Berga. És per això, exposa, que encara no han tirat endavant les modificacions puntuals del planejament a la Rasa dels Molins, necessàries per continuar treballant el projecte de l'estació.
Davant d'aquesta situació, l'equip de govern aposta per continuar buscant el consens amb la resta de grups municipals i garantir que la iniciativa té el vistiplau del plenari: "La política és l'art de negociar, i en aquestes estem", ha puntualitzat al respecte l'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, que considera que "si arribem a un acord tots plegats serà molt més beneficiós per la ciutat".
Sigui com sigui, des de l'equip de govern posen de manifest que "la proposta que tenim sobre la taula (la de la Rasa dels Molins) és actualitzada i té les condicions per poder-la dur a terme si així ho creu el ple de l'Ajuntament", apuntant que "canviar d'idea i portar l'estació a una altra banda tindria conseqüències importants, no sé si pel cost, però pel temps segur", segons el regidor.
En la mateixa línia, Aleix Serra també ha posat en relleu que per a poder fer realitat qualsevol projecte caldrà implementar prèviament modificacions urbanístiques. Per exemple, en l'emplaçament de la Font del Ros proposat per BeGI, el regidor remarca que "és un sector de pla parcial que no està desenvolupat" i, per tant, no és serà tan fàcil poder-hi executar una obra. A més, explica que el projecte de 2016 que ha rescatat BeGI també s'ha de posar al dia, com ha passat amb les carpetes de la Rasa dels Molins, que s'han hagut d'actualitzar tenint en compte aspectes d'accessibilitat o de les noves dimensions dels autobusos. "Venim una mica escaldats de les solucions fàcils, per tant, intentarem simplificar-ho al màxim possible", ha valorat el regidor, que ha recordat que "l'any 2019, un conseller va dir que l'estació de Berga seria una realitat i que l'Ajuntament només havia de triar lloc, però després vam veure que no era tan senzill".
Pel que fa a l'oposició veïnal, Sànchez i Serra han confirmat que el consistori s'ha trobat en diferents ocasions amb l'Associació de Veïns de la Rasa dels Molins per parlar de l'estació de busos, assenyalant que hi ha aspectes de l'equipament que veuen amb diferents prismes. En tot cas, el regidor d'Urbanisme ha reconegut que l'Ajuntament va tirar enrere un projecte que "afectava molt la plaça central de la Rasa i els veïns hi van estar molt en contra", tornant al plantejament de la zona sud. Amb tot, l'equip de govern emfatitza que "no crec que puguem aconseguir que tothom estigui satisfet amb una ubicació per l'estació d'autobusos perquè pràcticament res del que fem té unanimitat", si bé Serra declara que "no per això s'ha de deixar de fer l'estació, sempre que els tràmits urbanístics que s'han de fer siguin correctes".
"Sabem quina és la composició de l'Ajuntament i que no tenim majoria absoluta", ha declarat el regidor, que ha argumentat que aquesta situació suposa que "algunes de les coses que volíem que fossin més ràpides en la qüestió de l'estació potser hauran d'anar més a poc a poc". Cal recordar que, durant la campanya electoral, la CUP va donar un paper important al projecte de l'estació d'autobusos a la Rasa dels Molins, elaborat pel Departament de Territori de la Generalitat, que és qui l'ha de finançar. Però el fet que l'oposició suma majoria i que cada grup té un motiu per rebutjar-la, ha fet frenar la maquinària de l'equip de govern.
Tampoc hi ha jugat a favor, assenyala Serra, la capacitat tècnica del consistori, la qual ha descrit de "limitada". "Prioritzem els projectes que requereixen més urgència, segons el nostre criteri o per subvencions i compromisos", ha apuntat, posant d'exemple l'execució del vial d'accés a les noves Urgències de l'Hospital de Berga. És per això, exposa, que encara no han tirat endavant les modificacions puntuals del planejament a la Rasa dels Molins, necessàries per continuar treballant el projecte de l'estació.
Davant d'aquesta situació, l'equip de govern aposta per continuar buscant el consens amb la resta de grups municipals i garantir que la iniciativa té el vistiplau del plenari: "La política és l'art de negociar, i en aquestes estem", ha puntualitzat al respecte l'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, que considera que "si arribem a un acord tots plegats serà molt més beneficiós per la ciutat".
"Escaldats" amb les "solucions fàcils"
Sigui com sigui, des de l'equip de govern posen de manifest que "la proposta que tenim sobre la taula (la de la Rasa dels Molins) és actualitzada i té les condicions per poder-la dur a terme si així ho creu el ple de l'Ajuntament", apuntant que "canviar d'idea i portar l'estació a una altra banda tindria conseqüències importants, no sé si pel cost, però pel temps segur", segons el regidor. En la mateixa línia, Aleix Serra també ha posat en relleu que per a poder fer realitat qualsevol projecte caldrà implementar prèviament modificacions urbanístiques. Per exemple, en l'emplaçament de la Font del Ros proposat per BeGI, el regidor remarca que "és un sector de pla parcial que no està desenvolupat" i, per tant, no és serà tan fàcil poder-hi executar una obra. A més, explica que el projecte de 2016 que ha rescatat BeGI també s'ha de posar al dia, com ha passat amb les carpetes de la Rasa dels Molins, que s'han hagut d'actualitzar tenint en compte aspectes d'accessibilitat o de les noves dimensions dels autobusos. "Venim una mica escaldats de les solucions fàcils, per tant, intentarem simplificar-ho al màxim possible", ha valorat el regidor, que ha recordat que "l'any 2019, un conseller va dir que l'estació de Berga seria una realitat i que l'Ajuntament només havia de triar lloc, però després vam veure que no era tan senzill".
Pel que fa a l'oposició veïnal, Sànchez i Serra han confirmat que el consistori s'ha trobat en diferents ocasions amb l'Associació de Veïns de la Rasa dels Molins per parlar de l'estació de busos, assenyalant que hi ha aspectes de l'equipament que veuen amb diferents prismes. En tot cas, el regidor d'Urbanisme ha reconegut que l'Ajuntament va tirar enrere un projecte que "afectava molt la plaça central de la Rasa i els veïns hi van estar molt en contra", tornant al plantejament de la zona sud. Amb tot, l'equip de govern emfatitza que "no crec que puguem aconseguir que tothom estigui satisfet amb una ubicació per l'estació d'autobusos perquè pràcticament res del que fem té unanimitat", si bé Serra declara que "no per això s'ha de deixar de fer l'estació, sempre que els tràmits urbanístics que s'han de fer siguin correctes".