Josep Maria Cervera ha indicat que "una de les obsessions de l'estat espanyol pot ser treure de circulació tota aquesta gent de cara a aquesta propera contesa electoral".
El Consell Directiu de l'AMI també ha parlat dels processos judicials endegats relatius al pagament de les quotes de l'AMI per part dels Ajuntaments. "Teníem recorregudes les quotes en una norantena de casos, hi ha hagut sentències: algunes que ens han estat favorables i d'altres desfavorables, les que havien estat favorables les va recórrer l'estat en el seu moment, i les que havien estat desfavorables les hem recorregut nosaltres", ha relatat Cervera.
"A partir del 14 d'octubre, hi ha tot un reguitzell d'aquests casos sobre els quals sabrem què hi diu el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya; i és evident que aquestes sentències poden suposar un atac al nostre sistema de finançament, que no és cap altre que el pagament de les quotes dels ajuntaments", ha afegit. Segons Cervera, tenen previstos "tots els escenaris possibles" per la "imprevisibilitat" de la justícia espanyola que "està arribant a uns nivells impensables a l'Europa del segle XXI".

L'alcaldessa de Berga, amfitriona de la reunió. Foto: Pilar Màrquez Ambròs
Cervera ha assenyalat que en aquesta ocasió el consell directiu ordinari de l'AMI s'ha celebrat a Berga per mostrar el suport a Venturós, contra qui pesa una sentència d'inhabilitació per no haver despenjat l'estelada en dos períodes d'eleccions de l'any 2015 malgrat el requeriment de la junta electoral.
Paper important dels ajuntaments en l'acció republicana
En referència al discurs del president Quim Torra d'aquest dimarts, en què va destacar el paper dels ajuntaments en la construcció de l'acció republicana, Josep Maria Cervera ha assegurat que en les properes setmanes tenen previst reunir-se amb el cap de l'executiu català. A més, ha assenyalat que Quim Torra "va marcar un marc general que caldrà anar concretant, però és evident que nosaltres hi hem de tenir un paper important sense cap mena de dubte, des de tots els àmbits; com a institució però també com a corretja de transmissió en tots els àmbits amb tots els nostres veïns i veïnes". Cervera ha dit que "caldrà definir exactament quina és l'estratègia i com concretem tota aquesta participació".

Moment de la reunió del Consell Directiu de l'AMI. Foto: Pilar Màrquez Ambròs