Les primeres eleccions del 2016 arriben repetides i poc atraients al Berguedà

NacióBerguedà farà seguiment dels comicis, amb actualització de la participació i dels resultats

Publicat el 25 de juny de 2016 a les 22:01
Després de tres eleccions el 2015, els ciutadans tornaran a exercir el seu dret democràtic a votar aquest diumenge en les primeres eleccions de l'any. Uns comicis, però, repetits, que segueixen les mateixes passes que els del passat novembre i dels quals no se n'espera un resultat aparentment diferent. Aquesta, però, no és la voluntat dels grups polítics, que durant una campanya més pausada a causa del cansament, confien que els resultats resoldran la difícil situació de pactes que recau sobre la creació d'un nou govern a l'estat espanyol. 

Al Berguedà, aquesta jornada s'espera viure amb la mateixa pausa que l'anterior. En aquestes, Democràcia Llibertat (actualment CDC) i ERC es van imposar com a forces majoritàries a la comarca amb més de 12.000 vots, tot i que la gran sorpresa de la nit va ser Podem, que es va plantar com a tercera força política. En aquest punt, els resultats podrien ser similars, tot i que dependrà molt també de la participació. La coincidència amb el pont llarg de Sant Joan i la desafecció de la ciutadania davant de tantes votacions pot fer disminuir el nombre de persones que s'acostin a les urnes, i això pot ser determinant. 

NacióBerguedà farà un seguiment puntual dels resultats i la participació, i anirà informant al llarg del dia de les principals novetats respecte de la jornada electoral. A més, quan comencin a sortir els resultats anirà actualitzant dades municipi per municipi i, al final de la jornada, es podran consultar notícies d'anàlisi i conclusió.