Un vídeo d'un minut i quaranta-set segons de durada publicat al web del diari Ara aquest dimecres al vespre mostra imatges dels consellers cessats pel 155 i empresonats a Estremera Oriol Junqueras, Joaquim Forn i Raül Romeva dins del centre penitenciari. Els tres polítics independentistes, empresonats de manera preventiva per ordre del Tribunal Suprem, apareixen en activitats que desenvolupen diàriament a la presó.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1DPQtd3KaJY[/youtube]
Així, Junqueras imparteix classes d'història i filosofia a un grup de reclusos entre els quals hi ha Romeva. Forn apareix escrivint el que segons s'indica al vídeo serien les seves memòries, i també se'ls veu en actituds més quotidianes com ara netejar les cel·les o els espais comunitaris.
En uns breus fotogrames, el vídeo, que sembla gravat de manera amateur, probablement amb un telèfon mòbil o un aparell de dimensions reduïdes similar, mostra el conseller cessat Joaquim Forn passejant pel pati de la presó dins les vuit hores en què els reclusos poden abandonar les seves cel·les. En un altre moment es veu Forn i Junqueras jugant al tennis.
El diari Ara ha publicat les imatges al costat d'un text en què s'explica que els dos polítics compartien fins fa un temps cel·la, i que ara, en canvi, estan cadascun en cel·les individuals però annexes.
Surten a la llum imatges de la rutina de Junqueras, Romeva i Forn a Estremera
L'ARA publica un vídeo dels tres presos a les cel·les i el pati de la presó madrilenya
ARA A PORTADA
-
-
-
Així és la Canal Roja, la ruta d'accés al Pedraforca on ha mort un excursionista Natàlia Pinyol | Marc Orts i Cussó
-
Com era la fàbrica Asland? El MNACTEC treu a la llum 70 fotografies inèdites del gegant del ciment Redacció
-
En què han de gastar els catalans? La despesa es dispara en habitatge, mentre s'estanca en oci, educació o roba David Cobo
Publicat el
06 de juny de 2018 a
les 21:01
Actualitzat el
06 de juny de 2018 a les
21:02
Et pot interessar
-
Política
El PSC de Berga planteja tancar les entrades sud i centre quan hi hagi molt trànsit en sentit nord
-
Política
El ple de Berga desestima la petició de reequilibri econòmic de la concessionària del Tossalet
-
Política
El plenari de Berga estrena la nova composició amb la sortida de Lluís Minoves del grup de BeGI
-
Política
Rosa Rodríguez assumeix la nova Regidoria de Llengua de Berga
-
Política
Gironella s'anticipa a l'aterratge dels clubs cannàbics amb una ordenança reguladora
-
Política
Junts per Berga suspèn l'execució pressupostària de l'ajuntament aquest 2025
