L'alcaldessa de Berga, Montse Venturós, es planteja "seriosament" no presentar recurs a la sentència que la inhabilita durant sis mesos i afrontar una estratègia "de confrontació" política per la qual creu que hi ha obertes "moltes vies" La decisió no està tancada, però ara mateix és la que més pes guanya. "En principi el plantejament és el de no fer un recurs i invalidar la via judicial, perquè aquesta no ens proporciona passos per avançar cap a la República", ha expressat Venturós aquesta tarda després de la multitudinària concentració ciutadana que ha reunit 400 persones a la plaça de Sant Pere de Berga.
Venturós ha admès que, un cop que la sentència tingui validesa, "continuar sent alcaldessa de manera efectiva, no és possible". Per exemple, pel que fa a la "signatura" de documents: "Perquè poses en risc els companys i companyes treballadors de l'ajuntament i la pròpia institució", ha dit. Però ha insistit que "sí que existeixen mecanismes, que estem estudiant amb la plataforma de suport i que estem estudiant amb la resta de grups municipals, que han de permetre revertir aquesta situació".
Segons Venturós, "podem construir, i aprofitar aquesta repressió per transformar i per fer que els municipis siguin la via per la república".
"És un moment d'unitat i de treball col·lectiu. No volem victimitzar aquesta situació, sinó que volem confrontar políticament unes idees, perquè és precisament per aquí i des dels municipis on podem començar a construir república", ha dit Montse Venturós. "De tota la problemàtica repressiva de l'Estat espanyol, fer-ne un punt d'inflexió", ha afegit.
Montse Venturós ha explicat als mitjans que encara no ha rebut la notificació de la sentència, i que per tant, no serà fins que rebi aquesta notificació, que començarà a esgotar-se el termini de 10 dies per presentar o no recurs.
L'acte a la plaça de Sant Pere ha finalitzat amb un emotiu Cant dels Segadors i una llarga ovació per a l'alcaldessa. Entre les persones que han acompanyat en l'acte a Venturós hi havia els regidors dels altres partits sobiranistes de l'ajuntament, però també Eulàlia Reguant, el regidor de la CUP de Vic Joan Coma o Isaac Peraire d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC).
Venturós estudia no presentar recurs i optar per l'estratègia de la «confrontació» política
Política
Venturós ha admés que un cop que s'apliqui la sentència "no serà possible" continuar signant documents com a alcaldessa però ha assegurat que "existeixen mecanismes" per esquivar la inhabilitació
ARA A PORTADA
-
-
Energia Primera actuació clau sobre el terreny de la futura central de la Baells Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Societat El Berguedà impulsa una càtedra per «potenciar el desenvolupament del territori» Eloi Martí
Publicat el
22 de juny de 2018 a
les 18:46
Et pot interessar
-
Política
Mossèn Armengou, la flama independentista en la nit franquista
-
Política
Casal Panxo carrega contra el «feixisme» després que Aliança Catalana s'hagi instal·lat al seu antic local
-
Política
Ball de seus a Berga amb una venjança i una provocació d'Aliança a la CUP
-
Política
L'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, de baixa per una afectació cardíaca
-
Política CUP i ERC pacten amb el PSC per desencallar els pressupostos de Berga
-
Política
La Patum xiula Sílvia Orriols: «Fora feixistes de la Patum»
