El futur de l'Associació Pro Disminuïts Psíquics s'ha debatut aquest dilluns al Consell d'Alcaldes del Berguedà, que s'ha celebrat a Castellar de n'Hug, i on el seu nou gerent, Valentí Camprubí, ha exposat als alcaldes i alcaldesses de la comarca la situació econòmica d'aquesta entitat del tercer sector que a hores d'ara treballa per convertir-se en fundació amb participació de patrons públics. Pro Disminuïts ha d'eixugar un desequilibri de 480.000 euros, segons dades d'octubre de 2019.
Vint-i-dos ajuntaments del Berguedà ja han acceptat destinar a l'Associació Pro Disminuïts Psíquics del Berguedà el 50% dels fons de cohesió. Dos han dit que no, però la resta encara ha de respondre aquesta crida del Consell Comarcal del Berguedà, quelcom que ha recordat el president comarcal Josep Lara, que els ha demanat que donin resposta de manera immediata en els pròxims dies per poder desencallar aquesta ajuda que ha de suposar uns 200.000 euros d'injecció econòmica a l'associació. El gerent Valentí Camprubí ha defensat que aquesta ajuda suposaria un gran què per a Pro Disminuïts Psíquics del Berguedà i complementaria el finançament de l'Institut Català de Finances (ICF). "Seria mitja vida", ha recalcat.
Camprubí ha recordat que la nova governança com a fundació era el que demanava la Generalitat per avalar-los i que obtinguin el finançament dels bancs per eixugar el deute. En aquest sentit, s'espera que entre el crèdit de l'Institut Català de Finances (ICF) i l'atorgament de l'ajut del 50% dels fons de cohesió que atorga la Diputació dels ajuntaments i el consell comarcal es pugui tirar endavant i l'associació tingui viabilitat futura.
L'associació Pro Disminuïts té pendents de cobraments un total de 487.401 euros: 342.460 euros de la Generalitat, 131.036 euros de clients i 13.905 d'usuaris i socis. Així mateix, deu 938.472, 53 euros: 252.997 al personal, 333. 451 a proveïdors i tercers, i 276.000 a bancs i 76.023 a Hisenda.
Valentí Camprubí ha exposat les mesures que ja s'han aplicat als diferents serveis de l'associació i que han permès estalviar 200.000 euros. Així mateix, ha explicat que cal modernitzar i dinamitzar el centre especial de treball de Taller Coloma. Camprubí s'ha mostrat partidari d'afrontar el futur des d'un vessant territorial i ha demanat als alcaldes que en siguin partícips.
22 ajuntaments del Berguedà han dit «sí» a donar diners a Pro Disminuïts Psíquics
L'associació del tercer sector ha d'eixugar un desequilibri de 480.000 euros, segons dades d'octubre de 2019
Ara a portada
-
-
Societat Així és el Mòdul Berguedà, una caseta per fires pensada i elaborada a la comarca Lídia López
-
Societat Un de cada cinc adolescents de la Catalunya Central presenta un consum de risc d'alcohol Redacció
-
Esports Gerard Ahicart supera el repte de pujar i baixar a Queralt durant 24 hores seguides Redacció
-
Societat L'Ajuntament d'Olvan converteix l'antic consultori de Cal Rosal en un habitatge Lídia López

- Pilar Màrquez Ambròs
- Exredactora de NacióBerguedà
Publicat el 28 d’octubre de 2019 a les 19:14
Actualitzat el 29 d’octubre de 2019 a les 00:14