L'Ajuntament de Gósol es planteja desconnectar l'antena de Movistar pels problemes de cobertura

El darrer tall d'internet i telefonia ja fa quatre dies que s'allarga i l'alcalde lamenta les conseqüències socials i econòmiques

El veïnat de Gósol ha perdut el compte de les avaries en la cobertura d'internet i telèfon d'enguany
El veïnat de Gósol ha perdut el compte de les avaries en la cobertura d'internet i telèfon d'enguany | ACN / Nia Escolà
Redacció
02 de desembre de 2024, 16:50
Actualitzat: 16:51h

L'Ajuntament de Gósol n'està fart de les avaries i dels talls en el servei d'internet i telefonia mòbil al poble. "Hem perdut el compte, però diria que ja és la dotzena vegada que aquest any ens quedem sense internet ni cobertura de Movistar", ha assegurat l'alcalde, Rafel López, a l'ACN. És per aquest motiu que el consistori posa sobre la taula la possibilitat de desconnectar l'antena de la companyia.

Ara ja fa quatre dies que el municipi de l'Alt Berguedà no té servei de telefonia, sigui fix o mòbil, així com connexió a internet. En concret, el tall es va produir dijous a la tarda, i des d'aleshores, el batlle lamenta que no se'ls ha informat sobre la previsió de reparació ni de cap solució. "És un desgavell molt gran per als negocis i la gent que teletreballa, i no ho podem sostenir més temps", emfatitza López.

És per aquest motiu que l'Ajuntament es planteja desconnectar l'antena de Movistar. "Que la pressió social vagi cap a ells", denuncia. Per la seva banda, Movistar assegura que els tècnics estan treballant per reparar l'avaria. En aquest cas, l'afectació ha estat originada per un tall de cable de fibra òptica. Segons ha detallat la companyia, ja han arranjat un primer tall i ara estan treballant en un segon, a la zona de Guardiola de Berguedà. Tot i això, no poden donar una estimació de quan es podrà restablir el servei.