El conseller d'Interior, Miquel Buch, ha advertit que "si no plou aquest mes de juny podríem haver d'encarar la pitjor campanya forestal dels últims anys". A la Comissió d'Interior del Parlament de Catalunya, el conseller ha explicat que per afrontar aquesta campanya s'impulsarà un canvi en la metodologia de treball, passant "d'un model reactiu a un de proactiu". Això es concretarà en que fer menys contractes però més llargs i disposar de més mobilitat dels recursos humans, entre altres aspectes.
Per la seva banda, la consellera d'Agricultura, Teresa Jordà, ha destacat que on més ràpidament s'incrementarà el perill d'incendi si no plou seran els dos extrems del país, les comarques de l'Empordà i l'Ebre. I si el juny resulta sec, l'increment del perill esdevindria "generalitzat a tota la zona amb un clima mediterrani més accentuat". En aquesta campanya Interior destinarà 17,2 milions d'euros en personal, vehicles i material, i Agricultura 15,2 milions en actuacions de prevenció i despeses de personal.
Adeu a la calor... però només uns dies
Després d'uns dies d'intensa calor, arriba una baixada brusca de temperatures i una tongada de ruixats. Les comarques de Lleida i les Terres de l’Ebre seran les primeres a rebre la pluja, que amb el pas de les hores s'estendrà cap a la resta del país. Les precipitacions seran més probables a l'interior de les comarques de Girona i de Barcelona que no pas a la costa. I en alguns punts descarregaran amb força, en forma de tempesta i calamarsa. Baixarà la temperatura, amb màximes d'entre 23 i 27ºC.
Avís del Govern: «Si no plou aquest mes podríem haver d'encarar la pitjor campanya forestal dels últims anys»
Les comarques de l'Empordà i l'Ebre poden ser on s'incrementi més ràpidament el perill
ARA A PORTADA
-
El PSC de Berga planteja tancar les entrades sud i centre quan hi hagi molt trànsit en sentit nord Lídia López
-
Dos dies consecutius de frenesí ciclista al Berguedà: aquest és el recorregut de la Volta a Catalunya 2026 Lídia López
-
Les alcaldies del Berguedà reclamaran conjuntament mesures per millorar la seguretat de la C-16 Redacció
-
-
Publicat el
05 de juny de 2019 a
les 20:57
Et pot interessar
-
Societat
«Dones Actives» impulsa cinc activitats per reforçar la cohesió social entre les veïnes de Berga
-
Societat
El PP porta al Parlament la retirada de les cargoleres de l'Institut Guillem de Berguedà
-
Societat
Gironella es bolca amb el Carnestoltes amb dues jornades frenètiques de celebració
-
Societat
Sis restaurants acolliran els sopars maridats de la Cuina de la Caça i la Tòfona del Berguedà
-
Societat
Els recursos turístics del Berguedà tornen a superar els 200.000 visitants
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 30 i 31 de gener, i 1 de febrer
