L’Ajuntament de Berga ha renovat el Segell Infoparticipa per cinquena vegada consecutiva per la qualitat i la transparència de la comunicació pública local. Es tracta de la 9a edició del projecte impulsat pel Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) que té l’objectiu d’avaluar la informació que es publica als webs de les administracions públiques per promoure la millora de la transparència i la qualitat de la informació que s’ofereix a la ciutadania. En aquesta ocasió, el consistori berguedà ha obtingut el distintiu corresponent a l’edició de 2021 assolint el 90,38 % dels indicadors examinats, el mateix percentatge que l’any anterior.
El regidor de Participació Popular, Andreu Comas, ha valorat positivament l’obtenció del segell i ha dit que "tot i ser la cinquena vegada consecutiva que obtenim aquest reconeixement, les millores que hem afegit aquest any són especialment significatives: tenim una pàgina web totalment renovada, on informar-se sobre el que passa al consistori i la ciutat és molt més fàcil".
El Segell Infoparticipa està format per 52 indicadors distribuïts en cinc categories que s’utilitzen per avaluar la qualitat de la informació publicada sobre les persones que integren la representació política de la corporació local, com es gestionen els recursos col·lectius i econòmics de la ciutat, quina informació es proporciona sobre el municipi i quines eines s’ofereixen per promoure la participació ciutadana. Enguany, el Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP) ha certificat el compliment de 47 indicadors.
Un total de 150 institucions públiques catalanes han assolit el Segell Infoparticipa 2021. El Consell Certificador ha atorgat el certificat a 136 ajuntaments (Berga, Gironella i Puig-reig), 11 consells comarcals (Consell Comarcal del Berguedà) i 3 diputacions. L’acte de lliurament del Segell Infoparticipa es farà el 9 de maig, a la Sala d’Actes del Rectorat de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Berga revalida el Segell Infoparticipa assolint el 90,38% dels indicadors avaluats
És la cinquena vegada consecutiva que l'Ajuntament rep aquesta distinció per la qualitat i la transparència de la comunicació pública local
ARA A PORTADA
-
-
-
Així és la Canal Roja, la ruta d'accés al Pedraforca on ha mort un excursionista Natàlia Pinyol | Marc Orts i Cussó
-
Com era la fàbrica Asland? El MNACTEC treu a la llum 70 fotografies inèdites del gegant del ciment Redacció
-
En què han de gastar els catalans? La despesa es dispara en habitatge, mentre s'estanca en oci, educació o roba David Cobo
Publicat el
06 de maig de 2022 a
les 15:40
Actualitzat el
06 de maig de 2022 a les
15:47
Et pot interessar
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de febrer
-
Societat
Les alcaldies del Berguedà reclamaran conjuntament mesures per millorar la seguretat de la C-16
-
Societat
«Dones Actives» impulsa cinc activitats per reforçar la cohesió social entre les veïnes de Berga
-
Societat
El PP porta al Parlament la retirada de les cargoleres de l'Institut Guillem de Berguedà
-
Societat
Gironella es bolca amb el Carnestoltes amb dues jornades frenètiques de celebració
-
Societat
Sis restaurants acolliran els sopars maridats de la Cuina de la Caça i la Tòfona del Berguedà
