"Estem emocionats i molt agraïts amb les mostres de solidaritat com aquesta, que estan sorgint i que, sens dubte, ajuden a superar millor les situacions difícils. Nosaltres, com a Ajuntament, també farem tot el possible per ajudar als nostres veïns i veïnes en tot allò que puguem. I els infants també han de poder disposar de la seva mascareta. Com més mesures de seguretat es puguin garantir, millor”, ha destacat l'alcalde de Cercs, Jesús Calderer.
La iniciativa, segons han informat fonts del consistori, serà possible gràcies a la proposta del grup de cosidores de la Rodonella. L'Ajuntament de Cercs s'ha encarregat d’aconseguir el material més adient necessari per fer-les i la setmana que ve les repartirà. Les cosidores enllestiran properament les mascaretes per poder entregar-les abans que arribi el desconfinament de menors, que es preveu per diumenge 26 d'abril. Se n'estan preparant unes 160 pels nascuts entre 2003 i 2020. És a dir amb edats de 0 fins a 17 anys inclosos, i de diferents mides, per poder adaptar a petits i grans.
El grup de cosidores de la Rodonella, una antiga modista del poble i les seves filles, ja van iniciar les seves accions voluntàries cosint bates pel personal sanitari de l’Hospital Sant Bernabé, tal com va recollir NacióBerguedà.
Fa poques setmanes, l'Ajuntament de Cercs va ser pioner en entregar mascaretes als seus veïns i veïnes amb la intenció de protegir-los i d’evitar, amb el seu ús, la propagació de la Covid-19. Ara, s'entregarà una mascareta per infant empadronat, amb la finalitat que quan arribi el desconfinament, ells també en disposin a la seva mida, per anar ben protegits i intentar així reduir la propagació.
L'entrega es farà a domicili, mitjançant el personal de la brigada i serveis socials, que segueixen operatius pels casos de necessitat o accions sobrevingudes com aquesta. Es preveu que es puguin fer pràcticament totes les entregues, però en cas que en algun habitatge no s'hagi pogut entregar la mascareta, només caldrà contactar amb l'Ajuntament de Cercs trucant al 938 247 890 i es coordinarà l'entrega.
Des del consistori es demana que la gent no surti de casa si el motiu és recollir la mascareta a l'Ajuntament, doncs se'ls portarà al domicili i així s'eviten desplaçaments innecessaris per part dels veïns.

Una de les mascaretes que es repartiran. Foto: Cedida