Jordi Évole va publicar la setmana passada una carta a El Periódico adreçada a Jordi Cuixart, empresonat a Sota del Real des del mes d'octubre. El periodista, tot i admetre discrepàncies amb el president d'Òmnium Cultural, li escrivia una missiva carregada d'emotivitat i, fins i tot, d'admiració. “No s'ha de ser un independent per escriure una carta a Cuixart”, apuntava en una piulada.
Évole agraïa a Cuixart que no sé sumés al “linxament” que “una part sorollosa de l’independentisme” va decidir fer-li. També que aturés la iniciativa d’alguns d’anar a una manifestació a favor de l’acollida amb pancartes en contra de les seves paraules.
Ara i també a través d'El Periódico, Cuixart ha respòs Évole amb una altra carta. El president d'Òmnium comenta les converses amb persones amb qui discrepa i parla de la tasca de la seva entitat. "Òmnium vol dir de tots, aquest és un dels mantres que vàrem aprendre de la Muriel [Casals], la mateixa que et volia seduir el 2013", li diu a Évole.
Cuixart parla del fenomen migratori a Catalunya, que és "estructural" i dels refugiats "que volem acollir".
Per últim, el dirigent empresonat felicita el periodista pels 10 anys del programa Salvados i desitja poder-lo abraçar ben aviat.
Cuixart respon la carta d'Évole des de la presó
El dirigent d'Òmnium envia una missiva al periodista, que publica "El Periódico"
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de gener de 2018 a les 16:10
Et pot interessar
-
Societat El Consell Comarcal demana la implantació de les línies de bus Exprés.cat al Berguedà
-
Societat Bagà treu a exposició pública el projecte inicial de rehabilitació de l'antic asil
-
Societat Ginkgo es marca l'objectiu de superar els 50.000 euros recaptats per la recerca del càncer
-
Societat L'àrea Maternoinfantil de l'Hospital de Berga repeteix com a finalista dels premis BSH
-
Societat La Cambra de Comerç difon l'FP Dual en una jornada dirigida especialment a l'empresariat berguedà
-
Societat La tradició i l'oci es donen la mà en la celebració de la Festa Major de Cercs 2025