Des de l'inici de la campanya de vigilància contra incendis forestals, els informadors del pla han aconsellat i informat d'accions preventives a un total de 46.742 persones, dissuadint 143 accions d'infracció i detectant 558 punts de risc en el conjunt dels 269 municipis de la demarcació de Barcelona que participen en la campanya.
Durant aquesta primera quinzena d'agost, s’han produït un total de 31 incendis de vegetació a les comarques barcelonines, dels quals 21 han afectat zones forestals, amb 376,88 ha afectades. Aquestes xifres se situen per sobre de la mitjana dels darrers 14 anys (2002-2016) per a aquesta mateixa quinzena, situada en 17 incendis forestals i 355,3 ha cremades.
En total, des de l'inici de la campanya el 16 de juny, a la demarcació s'han produït 161 incendis de vegetació, dels quals 45 han afectat zones forestals, amb 717,6 ha afectades. Gran part del terreny afectat ha estat degut a l’incendi iniciat al Municipi d’Artés el dia 5 d’agost (363,08 ha).
Així, la comarca més afectada és el Bages, on des de l'inici de la campanya d'estiu s'han cremat 544,5 ha en 15 incendis forestals i agrícoles, seguida de l'Anoia, amb 68,2 ha i 17 incendis; el Vallès Occidental, amb 36,3 ha i 25 incendis, i el Maresme, amb 20 ha i 20 incendis.
En aquesta campanya, la Diputació de Barcelona col·labora amb 269 ajuntaments, 118 ADF i 9 Federacions d’ADF. El pla també treballa en coordinació amb la Generalitat de Catalunya, especialment amb el Cos de Bombers de la Generalitat i amb el Cos d’Agents Rurals.
Detecten 143 infraccions des de l'inici de la campanya de vigilància contra incendis forestals
La comarca més afectada de la demarcació de Barcelona és el Bages
ARA A PORTADA
Publicat el 28 d’agost de 2017 a les 13:26
Et pot interessar
-
Societat
Famílies i treballadores denuncien al Parlament les mancances de la residència Mont-Martí de Puig-reig
-
Societat
Les fires i mercats de Nadal imperdibles al Berguedà aquest 2025
-
Societat
La Fira del Joc i de Nadal de Berga para atenció al puzle i els estels aquest 2025
-
Societat
La Federació Catalana de Natació demana establir serveis mínims pels cursets del Tossalet
-
Societat
Sant Jaume de Frontanyà, el poble amb menys habitants de Catalunya
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 28, 29 i 30 de novembre
