La comarca del Berguedà ha registrat 497 casos positius diagnosticats amb PCR en l’última setmana, 86 més que en la darrera setmana (411 positius), i també s’han comptabilitzat 875 casos en els darrers 14 dies. Els municipis berguedans afectats per la Covid-19 són: Berga (232); Puig-reig (62); Gironella (56); Bagà (36); Avià (31); Casserres (18); Cercs (14); Olvan (6); Montmajor (6); Viver i Serrateix (5); Vilada (5); Borredà (5); Guardiola de Berguedà (5); Saldes (5); Santa Maria de Merlès (3); La Pobla de Lillet (3); Montclar (2); L’Espunyola (1); Sant Julià de Cerdanyola (1); i Vallcebre (1).
Actualment, l’índex de rebrot és de 2.411,62 punts. Es tracta d’un nivell considerat molt alt, que ha augmentat considerablement respecte a l’última setmana, mentre que la taxa de reproducció també s’ha situat en els 1,18 punts. Aquest índex s’obté de la mitjana de persones que s’infecten a partir d’un mateix cas. Si aquest valor se situa per sobre d’1, l’epidèmia creix, mentre que si es troba per sota d’1, l’extensió del virus baixa.
Segons les dades oficials del Departament de Salut de la Generalitat en data de 26 de desembre, hi ha 13 persones del Berguedà que han estat ingressades per Covid-19. Pel que fa a la vacunació, hi ha 31.184 persones vacunades amb primera dosi, 27.842 amb segona dosi, 10.656 amb tercera dosi i 30.267 amb la pauta completa.
Sigui com sigui, cal tenir en compte que aquestes dades són les que ofereix el Departament de Salut i presenten alguns retards en la notificació i, a vegades, errors.
[plantillacoronavirus]
El Berguedà frega el mig miler de nous contagis per Covid-19 en l’última setmana
L’índex de risc de rebrot s’enfila fins als 2.411,62 i la taxa de reproducció de l’epidèmia es col·loca als 1,18 punts

- Vacunació contra el coronavirus -
- Josep M Montaner
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de desembre de 2021 a les 17:03
Actualitzat el 27 de desembre de 2021 a les 18:01
Et pot interessar
-
Societat Una dotzena d'establiments i recursos del Berguedà fan un pas endavant en accessibilitat turística
-
Societat Bergacomercial celebra l'estiu sortejant un creuer pel Mediterrani
-
Societat Un ofici «en perill d'extinció»: els productors de formatge de pastor reclamen ajuts i menys burocràcia
-
Societat El Govern nomena Marta Chandre presidenta de Salut Catalunya Central
-
Societat El Berguedà és la comarca que més utilitza el servei del Caixer Mòbil de la Diputació de Barcelona
-
Societat El bus urbà torna a Pedret: així es reconverteix la Línia 2 de Berga perquè arribi cada dia al paratge