El Berguedà ha tingut un estiu tranquil pel que fa als incendis. Així ho ha anunciat aquest dilluns al matí el conseller d'Interior, Jordi Jané, que ha comparegut acompanyat pel director general de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments, Juli Gendrau, i el subdirector general operatiu dels Bombers, Albert Vilanova. En total, Catalunya ha patits, des de mitjans de juny fins a mitjans de setembre, 2.547 incendis, 19 dels quals han estat a la comarca del Berguedà.
D'aquests, segons ha informat el cos de Bombers, vuit han tingut abast forestal, sis han estat agrícoles i cinc urbans. Una nombre d'incendis, per altra banda, que permet situar el Berguedà entre les 15 comarques de Catalunya menys afectades aquest estiu, només superades més considerablement pel Ripollès, l'Alta Ribaborça, el Pallars Sobirà o la Ribera d'Ebre, entre d'altres.
En comparació amb les comarques veïnes, el Berguedà se situa en la tònica de les de muntanya. La Cerdanya ha tingut 19 incendis aquest estiu; el Ripollès, 2; el Solsonès, 16; Osona, 63, i el Bages, 77. Pel que fa a les comarques que han acumulat més focs de Catalunya, destaquen el Vallès Occidental (255), el Baix Llobregat (299) i el Segrià (149).
Al Berguedà, la major part dels incendis s'han produït durant el mes de juliol (10), mentre que cinc van ocasionar-se durant el mes d'agost, tres a partir del 15 de juny i un fins el 15 de setembre.
A nivell global, enguany hi ha hagut un 29% més d'incendis de vegetació que l'any passat, tot i que cap d'ells ha superat les 1.000 hectàrees i, per tant, es pot considerar que no hi ha hagut cap “gran incendi”, segons el conseller. En referència als forestals, han augmentat un 34%, passant de 345 a 523.
Jané també ha destacat l'augment dels serveis dels Bombers de la Generalitat pel que fa als rescats i recerques de persones a la muntanya. En aquest àmbit, ha dit, els rescats estan pujant de manera constant cada any, i ha tornat a recordar que “molts es podrien evitar”. Per això, el conseller ha demanat a la ciutadania que surti preparada per anar al bosc i que no es refiï tant de la tecnologia.
El Berguedà ha tingut 19 incendis aquest estiu, la majoria agrícoles i forestals
La majoria de focs a la comarca s'han produït durant el mes de juliol | El conseller avisa que el nombre de rescats de muntanya augmenta de forma gradual i que molts es podrien evitar
ARA A PORTADA
Publicat el 03 d’octubre de 2016 a les 15:43
Actualitzat el 03 d’octubre de 2016 a les 19:31
Et pot interessar
-
Societat
El Berguedà celebra la salut: la comarca no ha venut cap premi gros de la loteria de Nadal
-
Societat
Una prèvia de Nadal blanca a l'Alt Berguedà
-
Societat
La Cambra dona suport al projecte per a la construcció d'una central reversible a la Baells
-
Societat
El Pla de Barris de la Generalitat passa de llarg el Berguedà
-
Societat
L'ACA posa a prova les sirenes que han d'alertar la població del trencament de la presa de la Baells
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 19, 20 i 21 de desembre
