El Berguedà manté un any més les seves estrelles Michelin

L'Estany Clar i Els Casals continuen al firmament de la millor gastronomia, mentre que el xef que va guanyar la primera distinció per la comarca el 2004, l'ara mediàtic Jordi Cruz, aconsegueix una segona estrella pel restaurant barceloní Angle

Publicat el 20 de novembre de 2019 a les 23:03
Actualitzat el 21 de novembre de 2019 a les 11:54
El Berguedà és un any més un territori de dues estrelles Michelin. Aquest dimecres s'han donat conèixer les noves distincions pel 2020 i dos restaurants de la comarca conserven la distinció que ja ostenen des de fa uns quants anys. L'Estany Clar de Cercs  i Els Casals de Sagàs es mantenen entre els 214 restaurants de l'Estat que n'ostenten una o més d'una.

L’Estany Clar té la distinció des del 2004, quan Jordi Cruz - justament protagonista d'aquesta edició - n’era el xef. A hores d'ara Josep Xandri (la Coma, 1962) és al capdavant dels fogons d'uns dels millors restaurants de la comarca. Per la seva banda, El restaurant Els Casals, amb el cuiner Oriol Rovira (Sagàs, 1974), va aconseguir el reconeixement de la guia Michelin el 2007. Un i altre, ambdós restaurants d'autor amb productes de qualitat i de proximitat, aconsegueixen un any més el repte de mantenir-se al firmament de la millor gastronomia. 

Jordi Cruz aconsegueix la segona estrella

El gran protagonista català d'aquesta edició ha estat el restaurant Angle del mediàtic Jordi Cruz, que ha aconseguit la segona estrella Michelin. D'aquesta manera, el xef català suma un total de cinc estrelles, ja que l'AbaC també ha mantingut les tres. Durant l'entrega de premis a la gala celebrada a Sevilla aquest dimecres nit, el cuiner ha aconseguit escalar posicions en un dels podis culinaris més prestigiosos del món. 
 

El xef Jodi Cruz aconsegueix una segona estrella Michelin pel restaurant Angle Foto: Pere Francesch


Els altres establiments catalans que han aconseguit una nova distinció són: el restaurant Aürt de Barcelona del cuiner Artur Martínez; Cinc Sentits, també de Barcelona, del xef Jordi Artal, que recupera l'estrella que va perdre en la passada edició per tancament i trasllat, i Deliranto de Salou del xef Josep Moreno.

Per contra, els que que han perdut l'estrella que tenien són La Barra de Carles Abellán de Barcelona, Els Brancs de Roses i Terra de S'agaró. El restaurant Gaig, de Barcelona, també ha perdut la distinció per tancament i trasllat.

Una altra novetat de la gala ha estat la incorporació del guardó a la sostenibilitat, que ha estat entregat al xef Angel León del restaurant A poniente.  

En l'última edició, celebrada tot just fa un any, Catalunya va col·locar quatre nous restaurants a la llista: la Barra de Carles Abellán, el Terra de Paco Pérez, l'Oria de Martín Berasategui i Cocina Hemanos Torres. També en va perdre, ja que es va oficialitzar la retirada de tres estrelles al Sant Pau de Carme Ruscalleda -tancat per decisió interna-.

[noticiadiari]2/191357[/noticiadiari]

La gala d'aquesta nit ha coincidit amb el 110è aniversari de la guia i, segons els organitzadors, ha estat l'acte de major dimensió de tota la història de la guia Michelin a la península Ibèrica. Entre el públic hi ha hagut representació de tots els locals amb tres i dues estrelles fins ara.