Fa setmanes, uns desconeguts van envestir les barreres d'accés que impedien el trànsit rodat en aquest tram. A més, ha informat el Consell, fa uns dies també es va produir el robatori de la placa solar que subministrava energia per il·luminar un dels túnels d'aquesta via, i es va extreure un focus del túnel, que posteriorment va aparèixer.
La il.luminació del túnel del tram Pedret-Cal Rosal no funciona pel robatori d'una placa solar. Estem treballant per solucionar-ho pic.twitter.com/Qku2BmbMwk
— CC Berguedà (@ccbergueda) 28 d’agost de 2017
De moment, ha explicat a NacióBerguedà el conseller Francesc-Xavier Francàs, ja s'ha informat del cas als Mossos d'Esquadra, i s'està pendent de poder tirar endavant les actuacions previstes, entre les quals instal·lar noves portes entre el tram i reposar la placa solar. "No tenim indicis de qui pot haver sigut, però són actes d'incivisme", ha precisat. En el cas de les noves tanques que es col·locaran, ha dit, seran de ferro per impedir que cap cotxe les torni a envestir. Precisament, ha destacat, el pas d'alguns cotxes per aquest camí de terra segueix sent una de les "batalles", des que es va decidir convertir la Ruta Verda en un tram totalment peatonal.
"El problema gros segueix sent la gent que hi passava; des del primer dia que es va arreglar la Via Verda, van començar els problemes, i malgrat que es van donar claus, la gent va començar a deixar les portes obertes", ha explicat. En aquest sentit, ha recordat, fa uns mesos es van donar claus a entitats, com ara la Societat de Pescadors de Pedret, per tal de poder-se desplaçar pel camí d'una manera més còmoda a l'hora de practicar l'esport. El trànsit, però, no va disminuir del tot i, darrerament, es van produir els últims problemes amb les tanques.
Foto lletja:#ViaVerda #Pedret - #CalRosal
— Sergi Fernández (@sergifernandezb) 28 d’agost de 2017
1.- Portes d'entrada trencades (les dues)
2.- Túnel a les fosques per r… https://t.co/lZvVBtxtn1 pic.twitter.com/WOB4d5ZvBI
Per això, ha reafirmat Francàs, "quan hi hagi les noves portes, aquestes es tancaran i no es donaran claus a ningú". Així, ha continuat, es consolidarà la seguretat de la via, actualment molt utilitzada per ciclistes i vianants, que la transiten durant tots els dies de la setmana i de manera molt activa.
Antiga fase de millores
Les tanques de fusta instal·lades als dos extrems de la Ruta de Pedret formaven part, tal com ja va avançar aquest diari, d'una de les mesures implementades per tal de restringir el trànsit entre Pedret i Cal Rosal, en un tram on s'havia detectat un alt volum de cotxes i motos. Aquesta decisió, però, va causar polèmica en un primer terme, ja que no va agradar a la Societat de Pescadors de Pedret, amb qui finalment es va arribar a un acord perquè poguessin circular per aquest tram si disposaven de les claus per obrir la tanca. Així, els pescadors que ho volguessin, només haurien de demanar una de les claus que hi havia en tres punts de recollida.
La millora d'aquest tram de la Ruta Verda, que va des del pantà de La Baells fins l'Ametlla de Merola, a Puig-reig, va suposar una inversió total de 467.000 euros.