L'Ajuntament de Berga suspèn la Festa de Sant Marc a causa del coronavirus. Les mesures preventives establertes per les autoritats governamentals per fer front a la crisi d’emergència sanitària provocada per la Covid-19 fan que no es pugui celebrar la festivitat de Sant Marc prevista pel dissabte, 25 d'abril, al santuari de Queralt. Així doncs, l'edició de 2020 queda cancel·lada i, segons han informat fonts del consistori, no es contempla la possibilitat de programar la festa en els propers mesos.
Malgrat tot, el canal de youtube de la parròquia de Berga oferirà la retransmissió de la missa des del santuari de Queralt a partir de les 9 del matí.
La plaga que va originar la festa
El 25 d'abril és el dia en què els berguedans i berguedanes pugen al Santuari de Queralt per renovar el vot de poble. Es tracta d'una antiga tradició originada l’any 1687 quan la ciutat va patir una plaga de llagosta. Per combatre-la, els habitants del municipi van recórrer a la Mare de Déu de Queralt i la van baixar en processó per demanar-li ajuda i protecció. En agraïment, el poble va prometre pujar al santuari cada any el dia de Sant Marc i així es continua fent actualment com a costum popular, a excepció d'aquest any per la pandèmia del coronavirus.
La festa de Sant Marc comença habitualment amb la trobada a les Tres Creus per completar l'últim tram del camí en direcció al Santuari de Queralt en comitiva. Tot seguit, se celebra la missa i després, s'inicia el repartiment de coca i xocolata entre els assistents, a la plaça de l'església. Els xocolaters i xocolateres d'honor són les persones encarregades de repartir les 450 coques i la xocolata desfeta per a la qual s'utilitzen uns 70 quilos de cacau en pols.
[noticiadiari]2/201036[/noticiadiari] [noticiadiari]2/200939[/noticiadiari] [noticiadiari]2/200785[/noticiadiari] [noticiadiari]2/198469[/noticiadiari] [noticiadiari]2/197029[/noticiadiari] [noticiadiari]2/198615[/noticiadiari] [noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
El coronavirus impedeix a Berga la Festa de Sant Marc, el vot de poble per la plaga de llagosta de 1687
El canal de youtube de la parròquia oferirà, però, la retransmissió de la missa des del santuari a partir de les 9 del matí
ARA A PORTADA
-
-
-
Així és la Canal Roja, la ruta d'accés al Pedraforca on ha mort un excursionista Natàlia Pinyol | Marc Orts i Cussó
-
Com era la fàbrica Asland? El MNACTEC treu a la llum 70 fotografies inèdites del gegant del ciment Redacció
-
En què han de gastar els catalans? La despesa es dispara en habitatge, mentre s'estanca en oci, educació o roba David Cobo
Publicat el
24 d’abril de 2020 a
les 11:38
Actualitzat el
24 d’abril de 2020 a les
20:22
Et pot interessar
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de febrer
-
Societat
Les alcaldies del Berguedà reclamaran conjuntament mesures per millorar la seguretat de la C-16
-
Societat
«Dones Actives» impulsa cinc activitats per reforçar la cohesió social entre les veïnes de Berga
-
Societat
El PP porta al Parlament la retirada de les cargoleres de l'Institut Guillem de Berguedà
-
Societat
Gironella es bolca amb el Carnestoltes amb dues jornades frenètiques de celebració
-
Societat
Sis restaurants acolliran els sopars maridats de la Cuina de la Caça i la Tòfona del Berguedà
