El PSC ha demanat al Departament de Salut que faci marxa enrere i no es deixin els Centres d'Atenció Primària (CAP) de l'Alt Berguedà sense metge fins al 22 de setembre. Els dispensaris dels nou municipis seguiran oberts amb el servei d'infermeria, però l'atenció mèdica se centralitzarà al Cap de Guardiola.
Una decisió que ha indignat al territori i que els socialistes han volgut denunciar aquest dijous presentant una resolució al Parlament de la mà dels diputats Assumpta Escarp i Cristòfol Gimeno. Des del partit creuen que la mesura no es pot justificar amb la necessitat que els metges facin vacances i ho atribueixen a la falta de planificació i també a les retallades a la salut pública en els últims anys.
"És evident que la pandèmia ha accentuat la greu situació dels serveis assistencials, però és conseqüència de molts anys de retallades i de les polítiques que no han fet el necessari per apostar per l'assistència primària i l'equilibri territorial", ha afirmat aquest dijous el diputat del PSC, Cristòfol Gimeno.
D'altra banda, també ha criticat que Salut justifiqui la mesura per la necessitat que els metges facin vacances després d'uns mesos tan difícils per la covid-19 i ho atribueixen a una "falta de planificació" de la conselleria que ja ho haurien d'haver previst. Gimeno ha fet aquestes declaracions acompanyat de la diputada Assumpta Escarp i del regidor de Berga i conseller del Consell Comarcal del Berguedà, Abel Garcia.
El PSC demana a Salut que faci marxa enrere i es recuperin els metges de l’Alt Berguedà durant l’estiu
Denuncien que no es pot justificar amb la necessitat que facin vacances i apunten a una falta de planificació
ARA A PORTADA
-
El PSC de Berga planteja tancar les entrades sud i centre quan hi hagi molt trànsit en sentit nord Lídia López
-
Dos dies consecutius de frenesí ciclista al Berguedà: aquest és el recorregut de la Volta a Catalunya 2026 Lídia López
-
Les alcaldies del Berguedà reclamaran conjuntament mesures per millorar la seguretat de la C-16 Redacció
-
-
Publicat el
22 de juliol de 2021 a
les 16:33
Et pot interessar
-
Societat
«Dones Actives» impulsa cinc activitats per reforçar la cohesió social entre les veïnes de Berga
-
Societat
El PP porta al Parlament la retirada de les cargoleres de l'Institut Guillem de Berguedà
-
Societat
Gironella es bolca amb el Carnestoltes amb dues jornades frenètiques de celebració
-
Societat
Sis restaurants acolliran els sopars maridats de la Cuina de la Caça i la Tòfona del Berguedà
-
Societat
Els recursos turístics del Berguedà tornen a superar els 200.000 visitants
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 30 i 31 de gener, i 1 de febrer
