D'aquesta manera, ha explicat el president de l'Associació de Mares i Pares, Ramon Cutal, cada vegada més gent agafa consciència de la feina que fa aquest taller i de l'ajuda que pot arribar a prestar als nois i noies que l'integren, així com a les seves famílies.
Per a l'AMPA del Taller Coloma, la ja tradicional Caminada Solidària és un exercici de solidaritat important, un gest que els usuaris d'aquest centre "agafen com una cosa pròpia", segons Cutal, per la qual treballen i col·laboren durant els mesos previs. Enguany, ha explicat la secretària de l'AMPA, Eva Garcia, tots els participants tindran clauers o braçalets, i també s'entregaran bufs, el disseny del qual serà un colaix de diversos dibuixos fets pels nois i noies.

Regals que s'entregaran als participants de la III Caminada Solidària del Taller Coloma. Foto: Aida Morales.
Caminada més curta
Segons ha explicat Josep Garrido en nom dels Mountain Runners del Berguedà, la caminada d'aquest abril serà una mica més curta que la de l'any passat i "molt assequible". Concretament, ha dit, tindrà uns 10 quilòmetres, i sortirà del passeig dels Abeuradors de la Valldan, en comptes de la Font del Ros com s'havia fet amb anterioritat.
La seva sortida serà entre les 8.00 i les 9.00 del matí, i el recorregut passarà per Sant Bartomeu, la Serra de Noet, Graugés, l'avituallament al Taller Coloma, Santa Maria d'Avià i tornar. Per als adults, l'activitat amb un gran esmorzar i obsequi inclòs serà de 10 euros, mentre que els infants només n'hauran de pagar 3.
Per als Mountain Runners, ha destacat, aquesta caminada és una molt bona oportunitat per apropar l'esport a tota la ciutadania. Alhora, el pas de la ruta pel Taller Coloma serà una bona oportunitat per donar-lo a conèixer, i saber les activitats que s'hi fan i necessitats que es tenen.
Projectes al centre
Pel que fa a la recaptació que es pugui aconseguir, ha explicat Garcia, s'anirà invertint en material necessari per al centre. L'any passat, ha exemplificat, es va comprar un ordinador i material de pintura. Enguany, ha dit, encara no es té cap projecte en ment, tot i que, en qualsevol cas, servirà per engrandir una mica la bossa de recursos que, tal com ha precisat, Cutal, és poca: "Volem fer cosetes a mesura que tinguem diners".