​El vent fa caure teules, contenidors i més d'un arbre a Berga i comarca

La majoria d'actuacions dels bombers s'han fet a la capital però també n'hi ha hagut a Guardiola, Cercs i Puig-Reig

Publicat el 25 de gener de 2015 a les 21:00
Actualitzat el 26 de gener de 2015 a les 13:07

Els bombers retiren teules a punt de caure al barri de Santa Eulàlia de Berga Foto: Pere Gendrau


Els Bombers de la Generalitat han tingut molta feina aquest diumenge per culpa de les ratxes de vent, que han arribat a superar els 140 quilòmetres per hora. També n'han tingut els efectius del Sistema d'Emergències Mèdiques, dels Mossos d'Esquadra i dels cossos de la Policia Local, ja que en algunes actuacions hi ha hagut persones ferides i s'ha hagut d'acordonar algun tram de zona urbana. La majoria d'incidències han estat per objectes de façanes o teulades que han caigut, a banda d'accions preventives per evitar-ho veient-ne el risc imminent. Això, a més d'arbres que el vent ha arrencat de soca-rel. En total, els bombers han hagut de fer més d'una vintena d'actuacions a Berga i al conjunt de la comarca. La majoria s'han concentrat a la capital, tot i que també se n'han hagut de fer a Guardiola de Berguedà per un arbre caigut, a més de Cercs i Puig-Reig. 

 
El problema més greu que hi ha hagut arran del vent, si parlem en termes de persones ferides, ha estat en un comerç de la Gran Via de Berga. Fa unes setmanes, un altre epidosi de ventades va arrencar-ne un vidre de l'aparador i, veient que la planxa de fusta també ha acabat cedint aquest cap de setmana, els propietaris han decidit elevar un mur de totxanes. Durant la seva construcció, un treballador ha quedat ferit greu en caure-li un d'aquests elements. També en aquest carrer, però passat el de Lluís Millet, dues baranes transparents d'un edifici han cedit. Pel que fa a volum d'afectació, la incidència més problemàtica ha estat el despreniment de la lona que recobreix el Túnel de Berga a la boca nord, fet que ha obligat a tallar la C-16 i a desviar els vehicles per la carretera vella de Cercs, fent-los passar per Cal Parraquer. 

Teules caigudes a Santa Eulàlia

La caiguda de teules i d'elements de les façanes ha estat la incidència més habitual a diversos punts de Berga, però el barri més afectat per aquest fet ha estat el de Santa Eulàlia. El carrer que porta el mateix nom del barri s'ha hagut de tallar en el seu extrem sud, el que queda a tocar de la pista poliesportiva, perquè hi havia una catifa de trossos de teules trencades. Uns metres més enllà, a migdia, els bombers hi han portat una grua per pujar fins a les teulades i retirar els elements que estaven a punt de caure. Els veïns han explicat a NacióBerguedà que cap a les tres de la matinada els ha despertat el soroll del vent i dels objectes que queien. De teules trencades també se'n podien veure en un tram del carrer Pere II, al carrer major i a l'extrem sud del carrer Barcelona, davant de la panificadora, on ha caigut un gruix d'uralita.

 
On també s'han notat els efectes de la ventada ha estat al passeig de al Indústria, al vall. Molts contenidors han quedat tombats i fins i tot els més voluminosos, els de color groc i blau, han estat mogut i més d'un ha anat a terra. El vent fins i tot ha arrancat un tros de reixa de fusta del parc infantil. I en una de les cases que dóna al pàrquing de l'Hotel Ciutat de Berga, el vent ha arrencat un pi. De fet, les caigudes d'arbre també han estat nombroses. N'han anat a terra al pàrquing de la Font Negra i al camí de Pedret.
 

GALERIA DE FOTOS dels efectes de la ventada al Berguedà

 

Trossos de teula al carrer Pere II de Berga Foto: Pere Gendrau

 

Arbre caigut al costat del pàrquing de l'Hotel Ciutat de Berga Foto: Pere Gendrau