Els Mossos recuperen part de les joies robades en una joieria de Puig-reig

La policia catalana deté dos veïns de Sant Adrià del Besos per la seva implicació en el robatori

Publicat el 07 de juliol de 2015 a les 17:28
Actualitzat el 07 de juliol de 2015 a les 21:44
La Divisió d'Investigació Criminal (DIC) dels Mossos d'Esquadra ha detingut aquest dimarts al matí dos sospitosos d'haver realitzat el passat gener un robatori a la Joieria Climent de Puig-reig. Segons han confirmat en un comunicat, es tracta de dos homes veïns de Sant Adrià del Besós de 54 i 37 anys que han estat detinguts per un presumpte delicte de robatori amb força i un furt d'ús de vehicle. 

Durant l'operació, realitzada al barri de la Mina, també s'han registrat dos domicilis, on s'han trobat una gran quantitat de joies i rellotges pertanyents a la joieria berguedana, però també altres objectes de valor que podrien haver estat robats en altres establiments. 

Els fets van tenir lloc el 16 de gener entre les 5 i les 6 de la matinada, quan un mínim de cinc persones encaputxades van atracar la joieria, situada al carrer Llobregat número 17. Segons els Mossos, els autors del robatori van obrir les dues portes de la joieria sense danyar el pany, ja que van utilitzar una clau bumping per accedir-hi. Una vegada a l'interior, van trencar els vidres dels expositors i van robar una gran quantitat de joies. De fet, segons va explicar el propietari a NacióBerguedà, l'atracament es va realitzat amb tres o quatre minuts, i els lladres van seleccionar, específicament, les joies i rellotges de més valor. 

Als domicilis registrats, la policia catalana també ha trobat una caixa plena de clausors de vehicle, panys, claus modificades, claus stilsons i un aparell electrònic per inhabilitar els sistemes de bloqueig dels vehicles. 

Van robar un cotxe

Abans de realitzar l'atracament a la joieria, els presumptes lladres van robar un cotxe mitjançant aquest sistema electrònic. El vehicle, però, no es va trobar fins al cap d'uns dies a Sallent (Bages). En el seu interior, es van trobar dues pulseres que pertanyien a la Joieria Climent de Puig-reig. 

Arran d'aquest indici, els Mossos van començar a investigar el cas, fins que aquest dimarts han acabat amb dues entrades i registres als habitatges dels detinguts. Aquests passaran a disposició judicial en les properes hores, tot i que, segons ha manifestat la policia catalana, la investigació continua oberta i no es descarten noves detencions.