Ginkgo i Instants es donen la mà per crear un servei de maquillatge oncològic a Berga

La finalitat és oferir formacions sobre tècniques de maquillatge i tractaments per la pell a pacients de càncer de la comarca

Publicat el 07 d’abril de 2023 a les 12:00
L'associació Ginkgo Apac Berguedà i el centre d'estètica de Berga Instants, es donen la mà per tal d'implementar un nou servei a la comarca: el maquillatge oncològic. Es tracta d'una formació presencial destinada als pacients de càncer per tal que puguin maquillar-se i tractar els problemes de la pell generats pel tractament. De moment, ja hi han participat dues persones, si bé la voluntat de Ginkgo és que pugui arribar a qualsevol pacient que ho necessiti.

"Des de Ginkgo, som conscients que el benestar dels pacients durant el tractament és molt important, i també ho és la part estètica", ha exposat la presidenta de Ginkgo, Aurora Fernández, que ha incidit que el maquillatge pot ser un gran aliat en aquest benestar. I és que, tal com ha recalcat Fernández, amb la quimioteràpia es pot produir la pèrdua dels cabells, i conseqüentment de les celles, així com problemes en la pell. Tot plegat, situacions que poden derivar en una "pèrdua de l'expressió del rostre" que es pot resoldre amb productes i tècniques que ara es posen a l'abast dels pacients. "La finalitat és que les persones que s'estan tractant de càncer estiguin més a gust amb si mateixes", ha emfatitzat la presidenta.

De fet, no és la primera vegada que Ginkgo i Instants col·laboren, i és que d'ençà de l'octubre passat, el mateix centre ofereix massatges de franc a pacients en tractament oncològic. Sota el títol Amb tu, pell amb pell, la finalitat d'aquest programa és posar remei als efectes secundaris derivats dels tractaments i influir positivament en la seva qualitat de vida. D'aquesta manera, i tenint en compte que "tothom ha quedat molt satisfet amb els serveis", ara l'associació i l'estètica s'han tornat a unir per impulsar el servei de maquillatge, innovador a la comarca.

En darrera instància, des de Ginkgo posen en relleu la participació activa en la iniciativa de la Fundació Ricardo Fisas, impulsors de la marca d'estètica Natura Bissé, els quals han facilitat els productes per al desenvolupament de les formacions. Una gamma, segons Fernández, "pensada precisament en les molèsties causades duant el tractament del càncer".

Les persones interessades a participar en les formacions de maquillatge oncològic es poden posar en contacte amb Ginkgo a través del telèfon 696 074 821 o presencialment al local de l'associació, els dimarts.