L'Ajuntament de Gironella engegarà la setmana vinent el procediment per accedir al lloguer social de dos pisos que el consistori posarà a disposició de col·lectius vulnerables. Els dos immobles, de titularitat municipal, formen part del fons de quatre habitatges que el consistori destinava exclusivament per a emergències socials. Els pisos podran acollir unitats familiars de com a màxim quatre persones i tindran un lloguer mensual de 226,75 euros.
"Donem resposta a una emergència de país, i ho fem amb el convenciment que, amb aquesta acció, les famílies vulnerables podran assumir un habitatge amb condicions i a un preu baix", ha valorat respecte de la iniciativa la regidora de Drets socials i Ciutadania, Teresa Terricabres, afegint que l'acció es llegeix com una "necessitat bàsica" per tal que tots els col·lectius de Gironella puguin accedir al mercat del lloguer.
Els pisos que es posen a disposició van ser reformats íntegrament fa uns anys, estan repartits en dues i tres habitacions, i disposen del mobiliari bàsic a més dels serveis de llum, aigua i gas. Aquesta mesura va en la línia de l'objectiu de l'Ajuntament de Gironella d'incrementar l'oferta de lloguer social a la vila, afirmen des de la corporació en un comunicat de premsa, que es complementarà amb la construcció de 20 habitatges els mesos vinents.
El procés per presentar les sol·licituds per accedir al lloguer es posarà en marxa el 3 de febrer i s'allargarà fins al 28 del mateix mes, presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o telemàticament mitjançant el web de la corporació. En la mateixa pàgina es poden consultar les bases reguladores que determinen els criteris d'accés. A les persones beneficiàries se'ls oferirà un contracte de lloguer amb una durada de cinc anys i hauran de formalitzar un pla de treball conjunt amb l'Àrea de Drets Socials i Ciutadania, document habitual d'acompanyament a persones que reben aquesta tipologia de suport.
Els arrendataris podran optar fins a un màxim de tres pròrrogues anuals en cas que es compleixin els requisits establerts per a l'accés i el pla de treball pactat. Segons destaquen des del consistori, el preu marcat correspon als barems definits per a l'anualitat de 2025, si bé també se'ls repercutiran altres conceptes com l'IBI, la taxa de residus i les despeses de comunitat corresponents en cada cas. Així mateix, aquests preus s'actualitzaran anualment segons l'índex de referència vigent.